Bekeményít a minisztérium, nehéz idők jöhetnek az illegálisan átalakított, tuningolt autók tulajdonosaira, de az átalakítást végző műhelyekre is. Egy minisztériumi tervezet szerint komoly bírságot kaphatnak a jövőben.

Gyorsulási versenyek

A BudaPestkörnyéke.hu többször is beszámolt olyan esetekről, ahol illegális gyorsulási versenyek szereplőit kapcsolták le a rendőrök. Óbudán, Fóton és Dunakeszin is küzdöttek, küzdenek velük.

Tuningolt autók

Ezeknek a versenyeknek a legjellemzőbb „résztvevői” azok az autók, amiket ilyen-olyan tuningmódszerekkel földig ültetnek, óriási felniken gurulnak, és motorjukból az utolsó lóerőket is igyekeznek kifacsarni tulajdonosaik. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Vezetéstechnikai tréning

Az erőtől duzzadó autókkal pedig bizony nehéz elbírni, hiába a rengeteg vezetést segítő modern technológia. Nem véletlen, hogy Giltner Attila, a Magyar Gyorsulási Szövetség elnökhelyettese szerint érdemes lenne azon elgondolkozni, hogy bizonyos lóerő felett vezetéstechnikai tréninget kapjanak a sofőrök.

Tragédia az Árpád hídon

Ezt azt követően mondta, hogy brutális halálos baleset történt még július elején az Árpád hídon. Egy AMG Mercedes letarolt egy szabályosan közlekedő kerékpárost, majd ütközött egy BMW-vel. Mint kiderült, az autók a megengedettnél nagyobb sebességgel haladtak a hídon. Az utcai versenyben a 6300 köbcentis, 690 lóerős motorral közlekedő Mercedesnek speciális, versenyzésre utaló rendszáma volt.

Részt sem vehetett volna a forgalomban

A Mercedest korábban tuningolták, de a beavatkozásnak nem feltétlenül volt közvetlen szerepe a tragédiában. Sokkal valószínűbb, hogy az autó 33 éves sofőrje volt rendkívül felelőtlen: a végzetes száguldás előtt kikapcsolta a menetstabilizáló elektronikát, nyomában pedig egy olyan BMW haladt, amelyet előzőleg szintén tuningoltak, így vált erős szimbólummá az ügy. A Mercedes nyilvánosan elérhető adatai közt nem szerepelt az engedélyköteles teljesítménynövelés, ezért nem vehetett volna részt a forgalomban.

Szigoríthatják a szabályrendszert

A Telex most arról ír, hogy jelentősen szigorítanák az autók egyedi átalakítására, tuningjára vonatkozó szabályrendszert. Ez derül ki legalábbis a lap birtokába jutott tervezetből, ami az Építési és Közlekedési Minisztériumtól származik.

Bírságolhatnak

Az elképzelések szerint a külföldről behozott tuningautók kötelező vizsgálata akár több százezer forinttal is megdobhatja a tulajdonosok költségeit, az illegálisan átalakított kocsik üzembentartói és az átalakítást végző műhelyek pedig komoly bírságra számíthatnak.

Egy példa

A továbbiakban csak az egyes autótípusok legerősebb gyári kivitelének megfelelő teljesítménynövelő átalakításokat engedélyeznék Magyarországon. Itt egy példa: ha valakinek van egy 102 lóerős, 1,6 literes Volkswagen Golfja, azt legfeljebb a típus 240 lóerős, 3,2 literes csúcsváltozatára alakíthatná át, amennyiben az összes ehhez szükséges műszaki feltételt teljesíti.

Engedélykötelesek

Érdemes tudni, hogy jelenleg is engedélykötelesek az érdemi beavatkozások. Ha valaki szeretné átalakítani az autóját, akkor arról a vármegyei kormányhivatalokhoz tartozó közlekedési felügyelőségek döntenek. Az átalakításban azonban nagy a mozgástér, a feltételeket mindenki másként értelmezi.

Az árnyékban maradók

Ráadásul sokan „árnyékban” maradnak, nem jutnak el az engedélykérelmekig, mert nem akarnak több százezer forintot költeni arra, hogy legálissá tegyék a tuningot. Mások nem ismerik a szabályokat, vagy nem közúti használatra szánt alkatrészeket építenek be az autójukba. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: balesetben összetört BMW, illusztráció – fotó: BPK/GK