A napokban kiadott friss hatástanulmányokból az derül ki, hogy 2052-re, vagyis a hatástanulmányok kiadása után 31 évvel készülhet el M10-es gyorsforgalmi út, az M100-as autóút, vagyis az M0 nyugati szakasza és az esztergomi új Duna-híd.

Az M0-ás gyűrű

Korábban itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon többször beszámoltunk az M0 körgyűrű nyugati szakaszának tervezéséről, amely tulajdonképpen az M100-as gyorsforgalmi lesz. Az új út az M1-es autópályáról Bicskénél ágazik le és Esztergomnál lesz vége. Ezt sok évvel ezelőtt még Orbán Viktor személyesen ígérte meg a Suzuki tulajdonos-elnökének. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A két fontos út: M100 és M10

Az M100-as úthoz csatlakozik majd az M10-es, amely lényegében a jelenlegi 10-es úttal párhuzamosan halad és az M100-ast kapcsolja össze a mostani M0-val Budakalásznál, a Megyeri híd előtt. IDE KAPCSOLÓDIK: Élhetetlen települések, őrületes forgalom – látványos videó készült az M100, M10, M0 és a 10-es út kapcsolatáról

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

2034-re készülhet el az M100-as

Az M100 és M10-es út építési ütemezéséről eddig nem sokat lehetett tudni, most a momentumos Buzinkay György a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-től kérte ki az M100 gyorsforgalmi út megépítésével kapcsolatos hatástanulmányokat. Ezek alapján 2034-re készülhet el az M0-ás nyugati szektora. Azonban a további dokumentumok még nagyobb meglepetésekkel szolgáltak.

2052-re készülhet el az M10-es

hatástanulmányban az szerepel, hogy az M10-es gyorsforgalmi út, az M100-as autóút továbbvezetése, és az esztergomi új Duna-híd, valamint az ahhoz vezető út is csupán 2052-re készülhet el, vagyis a mostani dokumentumok kiadása után 31 évvel – írja a 186.hu EZT IS OLVASD EL: Itt az M10-es útért harcolók petíciója, sok tízezer aláírást várnak

2022-ben kezdődik az M100-as kivitelezése

A Bicskét Esztergommal összekötő M100-as szakasz építkezése az ígéretek szerint jövő év elején kezdődik meg. „Ha átadják, az jelentős plusz forgalomterheléssel fog járni a már ma is élhetetlen állapotban lévő 10-es úton, ezért az M100 kizárólag úgy épülhetne meg, hogy nagyjából egy időben adják át az M10 gyorsforgalmi úttal, és a 2025-ben átadni tervezett M0 északi szektorral” – írta a politikus a Facebook-oldalán.

Óriási ukrán kamionforgalom

Az M100 által okozott forgalmi változásokról egy másik dokumentum 18 opciót elemez, amelyből kiderül, hogy amennyiben 2025-re ténylegesen elkészülne az M0-ás északi, Budakalászt Solymárral összekötő szakasza, akkor a kelet felől érkező teljes autópálya forgalom, vagyis az ukrán kamionok tömegeit a 10-es útnak kellene átvezetnie az M100-asra.

Élhetetlen viszonyok

„Én továbbra is azt gondolom, hogy az M100 magában való megépítése több kárt fog okozni, mint amennyi hasznot hoz. Különösen a 10-es útra fog a mainál is élhetetlenebb viszonyokat elhozni, így ha elkezdik az M100-as gyorsforgalmi utat megépíteni, az M10-est is a lehető leghamarabb hozzá kell építeni” – fogalmazott Buzinkay György.

Megfúrták a városhoz közeli útvonalat

Korábban arról is beszámoltunk, hogy az M0-ás nyugati szakaszát Budaörs-Budakeszi-Solymár- Budakalász útvonalon tervezték, de a lakossági ellenállás és a 2. kerület befolyásos fideszes politikusai, főleg Varga Mihály pénzügyminiszter megfúrták a tervet. IDE KAPCSOLÓDIK: Megfúrta a 2. kerület az M0-ás budai szakaszát – Kinek a kertjénél dübörögnek majd a kamionok?

A városhatártól 30 km-re épül meg

Ezt követően született meg az a döntés, hogy az M0-ás nyugati szakasza valójában az M100-as út lesz, vagyis a főváros körüli kőrgyűrű a nyugati oldalon Budapesttől csaknem 30 km-es távolságban lesz. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A nagy déli körgyűrű

Az M0-ás forgalmának csökkentésére más tervek is születtek. Egy úgynevezett déli gyűrű, amely lényegében Tatabánya, Székesfehérvár, Dunaújváros, M5, Szolnok, majd M3-as vonalában kerültetné ki az ukrán, román, bolgár és szerb kamionforgalommal Budapestet. Talán ez is egyszer megvalósulhat úgy 2100 környékén. EZT SE HAGYD KI: Itt a bejelentés: Elindult annak a mestertervnek a megvalósítása, amely véget vethet az M0-ás dugóinak

Kiemelt kép: Kamionok az M0-án – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu