Napokon belül lejár a határidő, január 31-ig döntenie kell Szentendrének, hogy építsék meg az EuroVelo kerékpáros hidat a Dunán. Több lehetőség is szóba kerül, most minden adatot elérhetővé tettek.

Az EuroVelo, vagyis az egész Európát átszelő Európai Kerékpárút Hálózat egyik útvonala az EuroVelo 6, ami Magyarországon is áthalad. Az EU-s támogatási forrásból megvalósításra váró projekt tervei alapján, Szentendrénél egy kerékpáros és gyalogos híd vezetne át a szigetre.

Csontváz a szekrényben

Ahogy azt korábban itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon megírtuk még decemberben lakossági tájékoztató fórumot tartottak Szentendrén erről a hídról. Akkor Fülöp Zsolt, Szentendre polgármestere (a lenti képen bekarikázva) nagyon meglepődött egy felszólalón, ugyanis kiderült, hogy egy csontváz hullott ki a szekrényből. A részleteket itt lehet elolvasni.

Több helyszín is lehetséges

A híd tervezés során különböző hídhelyszíneket vizsgáltak meg. Jelenleg csak a Határcsárdánál létesítendő híd rendelkezik érvényes környezetvédelmi engedéllyel, de a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. további két hídhelyet is lehetségesnek tart.

Szentendre Belvárosának északi részén, a Pásztor rév, ill. a Rév utca térségében, míg a Belváros, illetve a Duna korzó forgalmát kevésbé terhelő déli hídhelyszín vizsgálatától elzárkózik a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt, arra hivatkozással, hogy ennek a helyszínnek a választása a projekt tervezett ütemtervét veszélyeztetné, és végső soron az uniós forrás elvesztését okozná.

Ugyanakkor figyelmen kívül hagyja azt, hogy az Európát átszelő kerékpárút-hálózat meg nem épült szakaszainak megvalósítására nyilvánvalóan lesznek további források a következő Uniós költségvetési ciklusban is. Így a Szentendrét a szigettel összekapcsoló kerékpáros híd beruházásra akár nagyobb összegű támogatással is lehet számolni, mint amennyi erre a célra a kormány most szánni kíván – írják Szentendre hivatalos oldalán.

Dönteni kell

A városvezetés 2020. január 31-ig kapott határidőt, hogy döntsön, melyik hídhelyszínt támogatja. Ezt követően – amennyiben a város képviselőt-testülete a belvárosi híd megvalósítását támogatja – a NIF Zrt., a 2019 őszén kiadott másodfokú környezetvédelmi engedéllyel szemben új engedély kiadását kezdeményezi.

Szentendre városképét és közlekedési kapcsolatait alapvetően meghatározó, vagy éppen megváltoztató döntés folyamatába a város vezetése be akarja vonni a szentendreieket, ezért nyilvánossá, könnyen elérhetővé tették a város tervezett hídjával kapcsolatosan fellelhető dokumentumokat. Ezen az oldalon folyamatosan tesszik közzé ezeket, hogy város lakói megalapozottan tudjanak véleményt nyilvánítani.

Kiemelt kép: Dunakorzó Szentendrén – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu