Elsőként írtunk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon arról, hogy óriási a probléma Budakalászon. A HÉV-átjárók miatt beduguló autósort egérutakon próbálja kikerülni a többi autós, ezzel élhetetlenné tették a korábban nyugalmas utcákat. Most lakossági fórumot hívtak össze, a gyors megoldás valószínűleg az lesz, hogy lezárják az utcákat a nem ott élők elől. Ha a módszer működik, máshol is követhetik Budakalász példáját, az átmenőforgalom teljes kiszorítását a mellékutcákból.

Kevés az átjáró, sok az autó

A bajok forrása, hogy a 11-es főútról csak néhány helyen lehet átmenni autóval a szentendrei HÉV-vonalon BudakalászPomázCsobánka és Pilis-hegység többi települése felé. A környék nagyon felkapott lett, egyre több a kiköltöző, a kiránduló, ezért állandósultak a dugók a HÉV-átjáróknál, hiszen a szerelvények is gyakran járnak, vagyis sűrűn engedik le a sorompókat. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Torlódás a HÉV-átjáróknál

Budakalászon is kevés helyen lehet átmenni autóval a HÉV-vonalon: az egyik a Lenfonó állomásnál a település központjában, a másik átjáró pedig a Budakalász állomáshoz közel az Ady Endre úton van. A Lenfonó állomásnál a település egyik főutcáján, a Szentendrei úton munkanapokon szinte állandóan áll az autósor.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Mellékutcákban előzik meg a sort

A GPS-t használó autósok gyorsan felismerték, hogyan lehet időt megtakarítani. Az araszoló kocsisort a párhuzamos utcákban megelőzik, majd visszatérnek a sorba, így értékes perceket spórolnak. Ezzel a manőverrel viszont élhetetlenné tették a környező mellékutcákat, ahol egyre elviselhetetlenebb az egérutat kereső autósok sokasága.

Agglomerációs probléma

A budakalászi probléma egyáltalán nem egyedi Budapest környékén, abban viszont előremutató, hogy az önkormányzat nem nézi ölbe tett kézzel a helyiek kínlódását, a saját eszköztárát használva megpróbálja megoldani a helyzetet, a témáról fórumot rendeztek és a település vezetői felvázolták a hosszú,- és rövidtávú megoldásokat.

Lezárják az utcákat

A szakértők az M0-ás és az északi elkerülő út megépüléséig a zsúfolt útszakaszok forgalmának határozott korlátozását javasolták. Egyes utcákban fix vagy mozgó, süllyedő oszlop akadályokat akarnak telepíteni, máshol szakaszos egyirányúsítás és teljes behajtási korlátozás lehet.

Szigorítják a szabályokat

A jelenlegi városvezetés egyik legfontosabb vállalása az volt, hogy szigorítja azokat a helyi településrendezési szabályokat, amelyek az elmúlt évtizedben lehetővé tették Budakalászon az infrastrukturális lehetőségeken felüli intenzív belterületi beépítést – írják a település hivatalos oldalán.

Fenntartható mobilitás

Cél a fenntartható városi mobilitás körülményeinek kialakítása akkor is, ha ez időigényes folyamat: egységes szemlélet mentén, a városlakók és a közlekedést használók igényei alapján fejleszteni Budakalászt úgy, hogy támogassák a közösségi, a gyalogos- és a kerékpáros közlekedés térnyerését úgy, hogy az érthető élethelyezetek miatt a gépkocsival közlekedők igényeit is igyekeznek figyelembe venni. 

Részletkérdések

Akit részleteiben is érdekel, hogy milyen közlekedési változások előtt áll Budakalász, ide kattintva megnézheti a fórumon bemutatott teljes prerzentációt. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit pedig ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció – Dugó a Szentendrei úton – Fotó: BPK