Aggódhatnak a Dunakeszi Járműjavítónál dolgozók, az ukrán-orosz konfliktusra hivatkozva sok dolgozót küldenek el az orosz érdekeltségű cégtől. A feladatok a felére csökkentek, így több embertől megválnak. A cég korábban Szentkirályi Alexandra, kormányszóvivő férjének résztulajdonába került. Cikkünk megjelenése után sajtónyilatkozatot kaptunk a cégtől.

Már postázzák a felmondóleveleket

Elbocsájtás kezdődött a Dunakeszi Járműjavítónál, a héten elkezdték postázni a felmondóleveleket. Ebben az áll, hogy az orosz-ukrán háború miatt számos alapanyag egyáltalán nem érkezik meg, vagy nem megfelelő minőségben szállítják le. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Az orosz-ukrán háború az oka

Azt is írják a felmondólevélben, hogy az háború miatt a 2022-es tervekhez képest felére csökken az elvégzendő feladatok mennyisége. A kevesebb feladathoz, kevesebb ember kell, ezért felülvizsgálták a létszámot, ezért döntöttek az elbocsájtás mellett.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Orosz tulajdonos a kormányszóvivő férje mellett

A kormányszóvivő férjének résztulajdonába került 2020 nyarán a Dunakeszi Járműjavító, ahol a KISS emeletes vonatok is készülnek. A Dunakeszi Járműjavító 90%-os új tulajdonosa az a TMH Hungary Invest Zrt., amely fele részben az orosz Transmashholding Csoporté, a másik fele pedig a volt londoni nagykövet, Szalay-Bobrovniczky Kristóf, vagyis a kormányszóvivő férje tulajdonában álló Magyar Vagon Zrt. tulajdona.

Kiváló kapcsolatok

Szalay-Bobrovniczky Kristóf a 24.hu szerint 2020. április 30. óta a néhai Andy Vajna érdekeltségébe tartozó Las Vegas Casino Zrt.-nek Garancsi Istvánnal közösen az új tulajdonosa és egyben Habony Árpád jó barátja.

Sikersztorinak indult 2 éve

Szalay-Bobrovniczky Kristóf akkor arról beszélt az MTI-nek, hogy a Dunakeszi Járműjavító fejlesztése jelentősen hozzájárul a magyar GDP-hez, valamint a magyar beszállítói hálózaton keresztül, illetve várhatóan Magyarországra települő további beszállítók révén komoly nemzetgazdasági hozzáadott értéket jelent.

Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a kormányszóvivő, Szentkirályi Alexandra férje

Szalay-Bobrovniczky Kristóf – BPK-montázs

Nagy tervek

Az orosz partnercég vezetője, Kirill Lipa azt mondta: “A dunakeszi gyárat úgy fogjuk továbbfejleszteni, hogy képes legyen bármilyen utasszállító vasúti jármű kibocsátására a személyszállító vasúti kocsiktól kezdve a villany- és dízelmozdonyon át a metrókocsikig.” Hozzátette: “Ehhez jelentős, több tízmillió eurós beruházást kell végrehajtani a termékek minőségének javítása és a kínálat bővítése érdekében”.

Szakemberek továbbképzése

Szalay-Bobrovniczky Kristóf akkor azt is elmondta: jelentős tudás- és technológiai transzferre ad lehetőséget az, hogy a Magyar Vagon Zrt. tulajdonostársa és egyben szakmai partnere a Dunakeszi Járműjavítóban a világ negyedik legnagyobb vasúti gördülőállomány gyártó vállalata. “A partner licenszeket is átad az egyiptomi állami vasút megrendelésének teljesítéséhez, és szakembereket is továbbképez” – fogalmazott.

Valami nem stimmelt?

A felújított orosz M3-as metrókocsiknál még Moszkvában is korszerűbbek közlekednek. A korábbi városvezetés rossz döntése Karácsony Gergely szerint összefüggésbe hozható azzal, hogy Szalay-Bobrovniczky Kristóf azzal az orosz céggel bizniszelt, amely….A teljes cikkünket ide kattintva éred el.

Sajtónyilatkozat

Cikkünk megjelenése után az alábbi sajtónyilatkozatot kaptuk a cég ügyvezető igazgatójának az aláírásával, ezt változtatás nélkül közöljük.: „A mai napon a hazai médiában több helyen is valótlan információk jelentek meg a Dunakeszi Járműjavító Kft.-vel kapcsolatban. A Dunakeszi Járműjavító Kft. az alábbiakról kívánja tájékoztatni a nyilvánosságot. Nem felel meg a valóságnak azon állítás, amely szerint a Dunakeszi Járműjavító Kft. tömeges elbocsátásokat tervez vagy kíván végrehajtani. A Dunakeszi Járműjavító Kft. valóban kénytelen volt megválni tizenegy munkavállalójától, melynek oka a gyártásban lévő projektek átütemezése volt. A Társaságnál működő érdekképviseletekkel és az üzemi tanáccsal az elmúlt időszakban az egyeztetés folyamatos volt, a megállapodás a munkavállalók hosszú távú foglalkoztatása érdekében megszületett. Az olyan gyártó és termelő vállalatoknak mint Társaságunk, egy folyamatosan változó gazdasági környezetben dinamikusan szükséges alkalmazkodniuk mind a piaci kihívásokhoz, mind a keresleti és kínálati változásokhoz annak érdekében, hogy fenntartható üzleti modellt legyenek képesek hosszú távon működtetni. Kérjük mindazon sajtótermékeket, amelyek a valósággal ellentétes, annak meg nem felelő, vagy a valóságot hamis színben feltüntető információt tettek közzé, hogy megjelent tartalmaikat a fentiek alapján érdemben helyreigazítani szíveskedjenek. Kérjük továbbá, hogy a társaság által a munkavállalói részére kézbesített munkajogi jognyilatkozatok, illetve azok részeinek jogellenes nyilvánosságra hozatalától tartózkodni szíveskedjenek.”

Kiemelt kép: KISS motorvonat átadása a Dunakeszi Járműjavítóban – Forrás: MTI