December 10-től ismét teljes szakaszon közlekednek a vonatok a győri vasúti fővonalon. A pályarekonstrukció eredményeként hamarosan visszatér a 140 km/órás pályasebesség is – mondta az InfoRádióban Hegyi Zsolt, a MÁV-Start szolgáltatás-fejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese.
Megújult útpálya
December 9-én befejeződik a győri fővonal felújítása. A három hónapon át tartó munkálatok eredményeként teljesen megújult a Szárliget és Biatorbágy közötti vasúti útpálya – mondta az InfoRádióban a MÁV-Start vezérigazgató-helyettese. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
60 kilométer sín
A rekonstrukció során 30 kilométeren 60 kilométernyi sín újult meg, hiszen két vágányú a pálya. Kicseréltek alatta 100 ezer betonaljat (köznyelven szólva: talpfa), amin maguk a sínek állnak, és megújult 100 ezer tonna ágyazat – sorolta Hegyi Zsolt.
Visszaáll az eredeti menetrend
„Vasárnaptól véget ér a pótlóbuszos időszak és ismét teljes útvonalukon járnak a győri fővonalon közlekedő vonatok” – közölte a vezérigazgató-helyettes. December 10-től mind a két vágány használható, vagyis az eredeti menetrend újra elérhető lesz.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Lesznek még késések
A pályasebességet folyamatosan emelik föl, néhány hét alatt 100 km/óráról 140-re, így a köztes időszakban, januárig néhány perces késés jellemzően elő fog fordulni.
Nem kell átszállni Bécsbe
Helyreáll a menetrend a nemzetközi járatoknál is, így már a München felé közlekedő Railjeteknél sem kell Bécsben átszállni. Összesen tíz Railjet-vonat közlekedik egy nap – öt oda, öt vissza –, amiből hármat vágott el az ÖBB a saját közszolgáltatása érdekében Bécsben.
Hóakadály Németországban
A MÁV bízik benne, hogy az Ausztriát és Németországot sújtó havazás káros következményeit az osztrák és német vasutasok el tudják hárítani, és ez sem lesz akadálya a vasúti közlekedésnek.
Évekre megoldották a közlekedést
Hegyi Zsolt vezérigazgató-helyettes szerint a most befejeződő pályarekonstrukció hosszú évtizedeken át biztosítja majd az 1-es vasúti fővonalon zajló közlekedést, ami különösen fontos, hiszen az ország legforgalmasabb vonaláról van szó.
Sok gond volt a pótlóbuszokkal
A szeptemberben elkezdett felújítás miatt nagyon problémás volt az 1-es fővonalon az utazás. Volt olyan pótlóbusz, amely kigyulladt, a sofőrök nem ismerték az útvonalat. Több olyan esetről is beszámoltunk, amikor az utasok segítették ki a buszvezetőket. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció – Forrás: MTI/Kiss Zoltán