Megvétózná a ráckevei HÉV felújítását Soroksár, ha nem viszik le a föld alá a nyomvonalat – derül ki a kerület polgármesterének előterjesztéséből, amit a Soroksár főépítészével együtt írtak.

Föld alatt

A dokumentum szerint a felújításra szükség van, de az csak akkor szolgálná a a soroksáriak érdekét, ha a a vonal ezentúl nem a föld felett, hanem az alatt menne – olvasható a Telexen.

Három szereplős játszma

A ráckevei (hatos) HÉV felújítása a budapesti ötös metróvonal kialakításának a része, amely a délen található csepeli és ráckevei HÉV-eket kötné össze a város alatt az északra menő szentendrei HÉV-vel.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Irány a Kálvin tér

A metró kialakításának első üteme a két déli HÉV felújítása és bevezetése lesz a Kálvin térre, hogy közvetlenül is át lehessen majd szállni a hármas és a négyes metróra. Alapból is félóránként fog indulni egy vonat, de csúcsidőben még sűrűbb lesz a menetrend.

Új előírások

A BudaPestkörnyéke.hu is többször írt már erről a fejlesztési tervről. A lényeg, hogy új jogszabályokat alkotnak amely lehetővé teszi a mászaki fejlesztést, a hálozatok összekapcoslását.

Gyorsabb HÉV

A legfontosabb változás, hogy az eddigi 80 km/h helyett 100 km/h lesz a maximális sebesség. Ezt főleg a ráckevei és a szentendrei vonalak külső szakaszán lesz mód kihasználni ezt. 1100 volt helyett szabványos 1500 voltos névleges feszültség lesz, ezáltal olcsóbbak lehetnek az energiaellátási berendezések.

Óriási HÉV-fejlesztések

Vitézy Dávid nemrég interjút adott a BudaPestkörnyéke.hu hírportálnak. Elmondta, hogy Ráckevei és a csepeli hévet meghosszabbítják a Kálvin téri metrócsomópontig, a föld alatt. „Csak ez a két hév-vonal az, aminek sehol nincs kapcsolata a metróhálózathoz, ezt a régi hiányosságot lehetne így orvosolni, de nyilván ez egy jelentős beruházás. 2022 tavaszára kész engedélyezési terveink lesznek az egész vonalra.” – monda portálunknak a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója.

Európai Unió fizeti a fejlesztéseket

Vitézy Dávid hozzátette: „Mind a szentendrei, a csepeli, mind a ráckevei hév esetében az első ütemekre megvan a forrásunk a járvány utáni helyreállítási tervből. Maga a helyreállítási terv jelenleg vitatott téma Brüsszel és Magyarország között, de bízunk benne, hogy ez a vita mielőbb megoldódik és ezt követően el lehet kezdeni az építkezést ezeken a vonalakon.

A külső szakaszok 2026-re készülhetnek el

A külső szakaszok felújítása 2023-ban kezdődhet és 2026-ig tarthat, a belső szakaszok építése értelemszerűen tovább tart az alagútfúrás miatt.” – mondta a BudaPestkörnyéke.hu hírportálnak Vitézy Dávid. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ezzel érvel a soroksári polgármester

A polgármester előterjesztésében azt írják: Az egyeztetések során mindvégig következetesen jeleztük, hogy Soroksár esetében terepszint alá helyezés nélkül élhetetlenné válik a kerület központi területe. Az engedélyezési tervi szinten kidolgozott állapot megítélésünk szerint rosszabb helyzetet eredményezne még a mostaninál is, ezért nem javasoljuk a bemutatott tervek alapján a HÉV korszerűsítését.”

Címlapfotónk illusztráció.