Bemutatta a szentendrei HÉV-végállomás koncepcionális terveit Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerdán Szentendrén. Nagyon új és modern pályaudvar készül, a nemrég leégett Spar helyére pedig egy új üzletházat terveznek. A H5-ös szerntendrei HÉV-vonal felújítására az Európai Unió biztosítja a pénzt.

Rengeteg fejlesztés

A megújuló szentendrei HÉV-végállomáson közös fedett buszpályaudvart és hév-végállomást alakítnak ki. Akadálymentes peronok lesznek korszerű utastájékoztatással, valamint épül 400 P+R férőhely, új parkolóház, 300 B+R biciklitároló, megújulnak a közterületek, több zöld lesz és új akadálymentes kapcsolat létesül a 11-es úton át Szentendre belvárosába. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Új városközpont épül

A H5-ös a legnagyobb forgalmú hév Budapest elővárosában, naponta 116 ezer ember veszi igénybe. A szentendrei végállomás azonban nemcsak közlekedési, hanem kereskedelmi funkciókat is betöltött, ezért arra törekszenek, hogy ne csak a telekhatárokon belül gondolkodjanak a felújításkor, hanem egy új városközpontot hozzanak létre Szentendrén.

Köszönjük a napi 335 ezer érdeklődő olvasónknak, hogy a BudaPestkörnyéke.hu Magyarország TOP legolvasottabb hírportáljai közé került. Részletek itt. Közben a holnapi és mai programajánlónkat ide kattintva éred el!

 

 

Madártávlatból ilyen lesz az új végállomás

Forrás: Facebook/Vitézy Dávid

Az állomás közvetlen környezete is megújul

A szentendrei HÉV-végállomás és a Volánbusz-pályaudvar integrált fejlesztésekor a közvetlen környezet fejlesztési lehetőségeit is figyelembe fogják venni a tervezéskor – hangzott el azon a keddi sajtótájékoztatón, amelyen Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója is részt vett. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Közlekedésfejlesztés

Felmérések szerint a környéken élők a térség közlekedésfejlesztését tartják legfontosabb kérdésnek. A közlekedés javítását segíti a 10-es és a 11-es főút rekonstrukciója, a Budapest-Esztergom vasútvonalon munkába álló emeletes motorvonatok, az elkerülő utak ésszerű kialakítása és használata, valamint az M0-s hiányzó szakaszainak megépítése – mondta az eseményen Vitályos Eszter a térség kormánypárti országgyűlési képviselő-jelöltje.

Együttműködés

A szentendrei intermodális csomópont fejlesztésekor Vitézy Dávidék számítanak a város együttműködésre, hiszen az új közlekedési központ környezetének megújulása csak összehangoltan, együttműködve lehet sikeres – mondták a tájékoztatón. A bemutatón az is elhangzott, hogy a HÉV-végállomásnál leégett, a lakók számára kulcsfontosságú Spar mihamarabbi pótlása elégedhetetlen, és ebben minden segítséget megadnak a városnak. Ide kapcsolódik: „Félelmetes volt látni, milyen gyorsan terjed a tűz” – mondja Szentendre polgármestere, aki a helyszínen figyelte a Spar oltását

Fontos a helyek véleménye

Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója azt is mondta, hogy az elkészült koncepcionális terveket még véleményezheti a lakosság, az engedélyes tervek tavasszal készülnek el, a munkák 2023-ban indulnak. A főigazgató megjegyezte, hogy a BFK – bár nem feladata – koncepciótervezést kért a végállomás környékére is.

Vitézy Dávid bemutatta a terveket

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója – Fotó: BFK

Nem számít ha esik az eső

Az új szentendrei végállomáson jelenleginél is egyszerűbben, az időjárástól védve lehet majd átszállni a buszokra. A hév és a Volánbusz utasforgalmi terét egyesítik egy közös, fedett nagyívű perontetővel. Ugyancsak fedett lesz a tervek szerint a taxiállomás, illetve a ki- és beszállás idejére igénybe vehető K+R (Kiss + Ride) parkoló.

Új P+R parkoló

Az autóról hévre átszállók számára egy nagy kapacitású, 250 férőhelyes P+R parkolóház is épül, az elképzelések szerint egy kisebb parkolóval együtt csaknem 400 autónak lesz helye. Ugyancsak több kerékpártárolóban összesen 300 bringa elhelyezésére lesz mód az állomáson, mely kapacitás igény esetén még tovább is bővíthető.

Ilyen lesz az új parkoló

Forrás: Facebook/Vitézy Dávid

Az Európai Unió fizeti

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában foglaltak szerint a héveket, így a H5-ös szentendreit is egységes vasúti rendszerbe integrálják. A H5-ös esetében 2022 első negyedévére lehetnek meg az építési engedélyek és azok birtokában 2023-ban elkezdődhet a szentendrei hév felújítása. A munka 2026-ban fejeződhet be. Erre rendelkezésre áll a szükséges európai uniós forrás.

Átlátható, jó minőségű

Vitézy Dávid kiemelte, hogy összefüggő, átlátható, jó minőségű új közteret kívánnak létrehozni, amely behálózza a környéket, a gyalogoshálózat minden irányba bekapcsolja a térséget. Az új végállomás közlekedési csomópontként működik, ugyanakkor a város második központja lehet – fogalmazott, hozzátéve, hogy bővíteni akarják a zöldfelületek arányát.

Egy másik nézőpontból így néz majd ki az állomás

Forrás: Facebook/Vitézy Dávid

A város partnersége

A vezérigazgató hangsúlyozta a város partnerségének fontosságát is a projektben. Kitért arra is, hogy a BFK koncepciótervet készíttetett a HÉV-végállomás mellett lévő kereskedelmi és szolgáltatási területre.

Új kereskedelmi központ

A tervet átadják az önkormányzatnak, továbbá partnerséget ajánlanak, “de alapvetően Szentendre felelőssége az, hogy ezen az önkormányzati területen egy kereskedelmi-szolgáltatási fejlesztést legalább azon a színvonalon, ahogy ezt a HÉV-állomás fejlesztését elvégezzük, megtegyék” – fogalmazott Vitézy. Megjegyezte: az általuk készített koncepcióterv a leégett élelmiszer-boltot pótolni képes, nagy alapterületű, összefüggő új élelmiszer-üzletről, valamint egy alatta kialakítandó szolgáltatóházról szól. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Látványterv: BFK / Utiber / Építész Studió – Forrás: Vitézy Dávid, Facebook