A MÁV-Start kiüríti a Kelenföldi pályaudvar régi állomásépületét, melynek további sorsáról nincs döntés. Az Etele téren jelentős közlekedési és városképi változások várhatók, azonban a két villamos-végállomás — az 1-es és a 49-es — összevonása egyelőre meghiúsult.
A MÁV-Start a nyár folyamán leköltözteti az aluljáróba a Kelenföldi pályaudvar pénztárait – értesült lapunk. Jelenleg pénztárak, információs pont és kereskedelmi célú egységek üzemelnek a lepusztult állapotú, ám műemléki védettséget élvező indóházban – írja a Magyarnemzet.hu.
Az 1861-ben létesült felvételi épületben legutóbb 1984-ben végeztek felújítást, a rekonstrukció ezért nemcsak szükséges, de az Etele tér városközponti fejlesztéseinek tükrében kívánatos is. Azonban úgy tűnik, ha ezt valaki elvégzi, az nem a vasúttársaság lesz: az utasok kiszolgálását a néhány éve megnyitott új aluljáróba telepítik, és kiürítik az épületet. További sorsáról, úgy tudja a lap, hogy még nem született döntés; lehetséges, hogy értékesítik.
A tér multimodális közlekedési csomópont funkciója ezzel egyidejűleg tovább bővül, hiszen a tervek szerint július elején átadják az 1-es villamos meghosszabbított, Etele úti szakaszát és az új végállomást. Ezzel a téren két villamos-végállomások lesz, hiszen a 19-es és a 49-es járat a Vasút utca és a tér sarkán, az 1-esétől meglehetős távolságra fordul meg továbbra is.
Közlekedési szakértők ezt komoly hibának tartják, hiszen míg a metró, a vasútállomás, az 1-es villamos és az autóbusz-pályaudvar egy helyen van, addig a másik végállomás eléréséhez végig kell sétálni a téren.
Újbuda önkormányzata fontosnak tartja, hogy az autóbuszok által használt, ma teljes egészében burkolt terület gyalogos használatú városi köztérré alakuljon át, ahol jelentős mértékű lesz a növényzettel borított felület. Egy korábbi szerződés alapján már elkészült a tájépítészeti terv az Etele tér átalakítására.
Kiemelt kép: Kelenföldi pályaudvar – Forrás: Google Streetview