A Bálna után az egyik legnagyobb kapacitású légikikötőt is bekebelezte a kormányazati szervezet, olvasható a Telex oldalán.

A Budaörsi Repülőteret is megkapta a Magyar Turisztikai Ügynökség

A Bálnát és mostanra a Budaörsi Repülőteret is megkapta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) még egy december 22-i kormányhatározat alapján. Az aznap esti Magyar Közlönyben megjelent határozatok alapján ugyanis a Bálna Budapest Kereskedelmi és Kulturális Központ és a Budaörsi Repülőtér vagyonkezelője is december 23-ától a Magyar Turisztikai Ügynökség. A vagyonkezelés jellege: „beruházó és fenntartó”, előbbi részletei azonban egyelőre egyik esetben sem ismertek, írja a Telex.

Eddig is magyar állam tulajdonában volt

A légikikötő egyébként eddigi is a magyar állam tulajdonában volt, csak a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től most, a jelenlegi bérlőjével együtt átkerült az MTÜ-höz, amely a vagyonelemet, vagyis a 83 hektáros ingatlant ingyen kapta meg, és jogosult bárminemű – tehát nem csupán közcélú – továbbhasznosítására is.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nem tudni mik a tervek

A lap azt írja, hogy nem tudni mik az MTÜ tervei a repülőtérrel.

Többször szerepel a hírekben

A lap azt írja, hogy mindkét turisztikai helyszín sok alkalommal került már be a hírekbe. A repülőtér esetében például 2019-ben kavart port, hogy jó kormányzati kapcsolatokkal rendelkező cég vette át a tönkrement Magyar Repülő Szövetségtől az üzemeltetést, méghozzá határozatlan időre.

Hatalmas összeg

Az ügy egyébként egészen a 2010-es kormányváltásig nyúlt vissza, a repülőtér tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) ekkor állított ugyanis ki egy több mint 30 millió forintos számlát a szövetség Dagály utcai székházának használatáról és a repülőtér üzemeltetéséről. A Telex azt írja, hogy a hatalmas összeg régóta halmozódó nemfizetés eredménye volt. Mint írják az MRSZ még 2002-ben kötött szerződést az állammal, eszerint vállalta, hogy havi 300 ezer forintot fizet, cserébe viszont szerette volna elérni, hogy azt a pénzt, amit a reptérre fordít, leírhassák a bérleti díjból. Azonban ez végül nem került bele a megállapodásba, emiatt pedig a vagyonkezelő az addig ki nem fizetett bérleti díjakat követelte. Ebből persze per lett, amelynek a végső eredménye az lett, hogy 2017-ben az MRSZ elveszítette a repülőtér üzemeltetési jogát.

Hobany Árpád repülőgép útjai..

A hvg.hu cikksorozatban mutatta be, hogy a szövetségnek miként kellett elhagyni az évtizedeken át üzemeltetett repülőteret még 2017 augusztusában, illetve hogyan vette át a működtetést az a cég, amelyik ugyanazok tulajdonában van, mint a Rogán Antalék és Habony Árpád helikopteres útjait is intéző Fly-Coop.

Átmeneti állapot

A vagyonkezelő egyébként akkor azt ígérte, ez csupán átmeneti állapot, a végleges üzemeltetésre pályázatot fognaj kiírni. Azonban ez nem történt meg, a Fly-Coop erre alapított cége marad a repülőtér üzemeltetője. A vállalkozás tulajdonosa Jakab Ernő és fia, Jakab Tamás, a tönkrement Magyar Repülő Szövetség helyét és szerepét eközben a Repülő és Légisport Szövetség (RLSZ) vette át, amelynek vezetője a Miniszterelnökség Közszolgálatért Felelős Államtitkára, Tuzson Bence testvére, Tuzson Gergely.

Innen szállt fel Rogán Antal gépe is

Egyébként innen szállt fel Rogán Antal is, amikor helikopterrel ment Szabó Zsófi esküvőjére.

Kiemelt kép: Budaörsi Repülőtér