A Lánchídra a belvárosi kerékpárforgalomnak égető szüksége lenne, eddigi kiesése pedig alig növelte a szomszédos hidak autós forgalmát. Mivel gyalogos hídnak nem alkalmas, hálózati szerepe pedig a tömegközlekedés számára is nélkülözhetetlen, kompromisszumként egy sebességkorlátozott busz-kerékpársáv lehetőséget adna a tömegközlekedés fejlesztésére és gyorsítására, és alternatívát kínálna a taxival és motorral közlekedőknek is – vélekedik a Magyar Kerékpárosklub elnöke.

Nem halogatható tovább a budai és pesti kerékpárutak biztonságos Duna feletti összekötése

Kürti Gábor a Telexen megjelent véleménycikkében azt írta, Budapest térképére tekintve hamar felismerhető a Lánchíd központi szerepe és megkerülhetetlensége. A domborzati viszonyok, a már kész kerékpárutak és sávok, de a legrövidebb utak választása alapján is egyértelmű, hogy a legforgalmasabb budai és pesti kerékpárutak Duna feletti biztonságos összekötése nem halogatható tovább. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Elviselhető lenne a Lánchíd kiesése

A híd szokásos gépjárműforgalma harmada a Margit, és negyede az Erzsébet hídénak, így személygépjármű forgalmának kiesése modellszámítások alapján csupán hét százalékkal növeli a szomszédos hidak forgalmát, ami könnyen elviselhető, de a tömegközlekedés fejlesztésével az átterhelődés tovább csökkenthető.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Várostörténeti hiba lenne, ha az autósoknak….

A szervezet elnöke úgy látja, várostörténeti hiba lenne a Lánchidat XX. századi formájában visszaadni a forgalomnak, kialakítása miatt gyalogoshídnak alkalmatlan, hálózati szerepe pedig a tömegközlekedés számára is nélkülözhetetlen.

Együtt mehetne busz és kerékpár

Kürti Gábor éppen ezért abban látja a kompromisszumot, hogy egy sebességkorlátozott busz-kerékpársáv jöjjön létre, mely lehetőséget ad a tömegközlekedés fejlesztésére és gyorsítására, és alternatívát kínál a taxival és motorral közlekedőknek is, ezzel minimalizálva a környező hidak többletterhelését. Csúcsforgalomban a fenntarthatóbb közlekedési módok menekülőútja lenne, nem pedig 0-10 jármű/perces mattot adna a Krisztina tértől a Fő utcán át a Bajcsy Zsilinszky útig, rabul ejtve a 20-40 utassal átkelő 16-os és 105-ös buszokat, feltartva a taxival, motorral és kerékpárral közlekedőket.

Már leteszteltük élesben

Ráadásul a felújítással mindezt letesztelték az elmúlt egy évben, teljes zárással. A budapesti gépjárműközlekedés még úgy sem bénult le, hogy ezzel párhuzamosan két rakpart, a budai körút egy részének felújítása, és egy rekord kapacitású buszsávokkal támogatott metrópótlás is zajlott.

A Margit híd lezárását is túlélte a város

Emellett a Margit híd teljes lezárása is jó példa lehet, ahol a Lánchíd forgalmának a háromszorosa halad, mégis alkalmazkodott a város közlekedése, annak ellenére, hogy sokkal nagyobb a hídköz-távolság.

Többet nyernénk vele

A Kerékpárosklub elnöke úgy látja, világ nagyvárosainak XXI. századi fejlődési irányából kiindulva teljes bizonyossággal kijelenthető, hogy a Lánchíd úgyis forgalomcsillapított, tömegközlekedés-, gyalogos- és kerékpárosbarát híd lesz egy alacsonyabb gépjárműforgalmú belváros közepén. E végkifejletből nézve minden egyes napnyi dugó és szennyezés csak felesleges időhúzás.

Kevesebb lenne a dugó

Azt hangoztatta, ha ezen a kritikus 500 méteren sikerül megoldani az az akadálytalan tömegközlekedést és biztonságos kerékpározást, úgy a buszra és biciklire ülők autói további 2-10 kilométeres hosszon tűnnek el a forgalmi dugókból, a bringára váltók helye felszabadul az autóval ingázók számára is. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

(Kiemelt képünk illusztráció, forrása a Facebook.)