Az üzletláncok egymást túlszárnyalva próbálják lejjebb vinni a vaj árát, ami természetesen az átlagos fogyasztónak nagyon jó hír. Már három nagy név is közölte a szándékát a vaj árának csökkentésére, amire jó okuk van.
Beindult a csökkenés
Az Aldi február 6-án 20 százalékos csökkentést jelentett be két import sajátmárkás és egy magyar beszerzésű vajra. A Lidl két nappal később rájuk licitált, és 25 százalékkal csökkentette két sajátmárkás vaja árát, valamint 21 százalékkal egy hazai vajét. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
25 százalékkal olcsóbb
A 24.hu információi szerint a Penny lett a bronzérmes: ők is csökkentették egyes, általuk forgalmazott vajak árát: egy import termék 25 százalékkal lett olcsóbb, a többi 20 százalékkal. Az egyik sajátmárkás termékük február 9-től, más ilyen termékeik (összesen hatról van szó, köztük két magyar vajról) pedig előző naptól olcsóbbak.
Változás a nemzetközi piacon
Az Aldi a vaj árának csökkentését azzal indokolta, hogy az utóbbi napokban jelentős változás ment végbe a nemzetközi tejpiacon.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Csökken a nyerstej ára
A nagyobb mennyiségben előállított nyerstej miatt megnőtt a kínálat, ami a nyerstej árának csökkenéséhez vezetett. Illetve januárban számos beszállítói szerződésük lejárt, és most alacsonyabb beszerzési árakat értek el. A Penny folyamatosan tárgyal a beszállítóikkal a kedvezőbb beszerzési árakról.
Jelentős árcsökkenés a Lidl üzleteiben
A BudaPestkörnyéke.hu írt arról, hogy a Lidl Magyarország a szerdai naptól jelentős mértékben és tartósan csökkentette a kínálatában található, legnépszerűbb vajak árát. Az intézkedésnek köszönhetően az érintett termékek 21, illetve 25 százalékkal olcsóbban érhetők el a Lidl áruházakban, ami a fogyasztók számára jelentős megtakarítást eredményezhet.
Már nem dobják be hozzánk a Lidl újságot
Az áruházlánc legutóbb az akciós újságok háztartásokba történő szórásának megszüntetésével mérsékelte papírfelhasználását, és az így megtakarított összeget is a hétről hétre megújuló akciós termékek számának kibővítésére fordítja
Alacsony beszerzési ár
Az ALDI Magyarország alacsonyabb beszerzési árakat ért el, ezért február 6.-tól jelentősen, 20%-kal csökkentette a két legnépszerűbb, nemzetközi beszerzésű, 82%-os Desira és Milfina saját márkás vaj árát, így ezek 1199 forint helyett ezentúl 959 forintba kerülnek.
Olcsóbb lesz a vaj
Ugyancsak csökkentette az áruházlánc a magyar beszerzésű, 60%-os zsírtartalmú, 100 grammos saját márkás Kokárdás vaj árát, ami 479 forint helyett mostantól 383 forintba kerül.
Sokan vásárolják
Ez a három népszerű saját márkás ALDI-termék adja az áruházlánc teljes vajforgalmának több mint felét, így a vásárlók a legkedveltebb vajakat már valamennyi ALDI-üzletben jelentősen olcsóbban tudják beszerezni.
Elképesztő emelkedés
A KSH szerint a vaj ára 2021. januárjához képest 2022. decemberére majdnem két és félszeresére emelkedett átlagban, vagyis például a 100 grammos, 80 százalékos zsírtartalmú vaj ára 332 forintról 797 forintra nőtt. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Illusztráció/Archív