Van weboldalad, jelen vagy különböző social média felületeken, gyártod folyamatosan a tartalmakat, hirdetsz is, de mégsem jön az áttörés. Ez nem egyedi eset, de meg kell találni minden olyan csatornát és eszközt, amivel elérheted a potenciális vevőidet.

Ilyen lehet például az ügyfélvélemény. Persze nem a negatív, bár sajnos ezek kapnak nagyobb hangsúlyt. El kell valahogy érned, hogy az elégedett vásárlók is írják le tapasztalataikat! Ugyanis tény, hogy a vevők mintegy 70%-a addig nem vesz semmit, amíg nem olvas/hall pozitívumokat az adott termékről. Legyen ez egy sarkalatos pont, amikor az éves tervezést csinálod!

Ki fogalmazza meg a meglátásait nyilvánosan?

Akár egyedül is elkezdheted, de ha van mögötted egy profi marketing ügynökség, például Marketinges Erika és csapata, akkor könnyebben elérheted céljaidat! Általános tapasztalat, hogy az ír visszacsatolást, aki nagyon elégedett vagy az, aki kifejezetten elégedetlen. 

Vagyis többnyire az extrém esetek veszik rá arra az embereket, hogy elmondják nyilvánosan is a véleményüket. A baj az, hogy egy negatív visszacsatolás felér akár 5-8 vevő nézetével. Általában ők a hangadók és nagyon lerombolhatják az imázsunkat, ha nem kezeljük megfelelően!

Legyen publikus a pozitív visszacsatolás!

A pozitív visszajelzések sokszor csak szóban hangzanak el. Nem egyszerű rábírni az ügyfeleket arra, hogy a publikum előtt is tárják fel, mit gondolnak rólunk. De van néhány eszköz, ami segíthet!

  • Webshopos vásárlás után küldj egy e-mailt, amiben értékelhetik vevőid a rendelést!
  • Kupont csatolva buzdíthatsz a visszajelzésre.
  • Finoman kérd meg az ügyfeleket, hogy például a Google-ön vagy FB-n mondják el tapasztalataikat!
  • Tedd ki a weboldaladra is a pozitív véleményt – névvel együtt, ha hozzájárul az érintett!
  • Ugyanez a Facebookra is igaz: egy jó kreatívval mehet is a hírfolyamba a visszacsatolás.

Kezeld a negatív jelzéseket is!

Nagyon kellemetlen tud lenni, ha egy vállalat nem reagál a negatív véleményekre. Az is kínos, ha ezeket Facebookon megpróbáljuk elrejteni vagy törölni, hisz a nyoma ott marad. Ne tedd, inkább tájékozódj! Járd körbe, mi az oka a problémának. Ha ezzel megvagy, akkor a panaszos illetőt nevén szólítva tedd személyessé a válaszadást. Hiba esetén ismerd el, ne mentegetőzz, inkább ajánlj fel valamilyen kedves kárpótlást. Ha sikerül jó irányba terelni a beszélgetést, azzal csak erősíted a pozitív imázsodat. Amennyiben nagyon durva, nyomdafestéket nem tűrő visszajelzést kapsz, és az ütközik például a Google irányelveivel, akkor kérheted a törlést. Ez is egy járható út.

Összességében az a legfontosabb, hogy növeld a pozitív véleményeket az online felületeiden! Ne érezd magad kellemetlenül emiatt, legyen a marketing stratégiád része! Finoman kérd meg a vevőidet, hogy mondják el, mit tapasztaltak. Ez akár 270%-kal is növelheti a további, újabb vásárlás lehetőségét!

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő: marketingeserika.hu

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek egy hónapig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.