Nem lobbizott a kormánynál a taxisszövetség azért, hogy kivételt tegyenek velük az új katatörvényben, ezt mondta az érdekképviseletük elnöke. Ennek ellenére azt kérik, hogy 12-ről 14-15 millióra emeljék meg számukra az áfamentesség korlátját. A kormány megígérte nekik, hogy ennek is eleget tesz.

Kivételezettek lettek a taxisok

Nem lobbiztak a taxisok annak érdekében, hogy kivételezettek legyenek az új katatörvényben – legalább is ezt állította az ATV műsorában az Országos Taxis Szövetség elnöke. A taxisok ugyanis az egyetlenek, akik magánemberek mellett cégeknek is számlázhatnak. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ezt kérik a kormánytól

Metál Zoltán szerint ezzel sem elégedettek, mert azt kérték a kormánytól, hogy emeljék meg az áfamentesség korlátját 12-ről 14-15 millióra. Mert továbbra is csak évi 12 millió forintos bevételig adózhattak volna kedvezményesen, e fölött be kellett volna fizetniük a 27 százalékos áfát.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

Támogatja kérésüket a kormány

A taxiszövetség elnöke azt mondta, az érdekképviselet a gazdasági bizottság fideszes elnökétől, Bánki Eriktől azt a választ kapta, támogatják az elképzelésüket az áfamentesség szintjének emeléséről.

Ennyien élnek taxizásból

Metál Zoltán szerint jelenleg Magyarországon nagyjából 7000–7500 taxis vállalkozás rendelkezik tevékenységi engedéllyel, a döntő többségük, mintegy 80–85 százalékuk katázik. A többiek általányadózók vagy normál költségelszámolás mellett működő vállalkozók. A taxisok mintegy 20 százaléka mellékállásban dolgozik.

Életszerűtlen a taxisok számára az új törvény

Egy taxi-szolgáltatás igénybevételekor nem életszerű, hogy mielőtt elindul az autó az utasával, egy gyors kérdés-felelek kapcsán tisztázzák felek, hogy a taxis milyen vállalkozási formában végzi a szolgáltatását, milyen adózási formát választott az adózására, magán- vagy jogi személynek kellene a megérkezéskor számlát kiállítani, miközben mögötte áll a forgalom. Erre egyszerűen sem igény, sem lehetőség sincs – írta közleményében a 24.hu-nak Metál Zoltán.

A párbeszédben hisz

Metál Zoltán arra a kérdésre, hogy akár szolidaritásból ők is tiltakozhatnának, azt mondta, hogy „inkább a párbeszédben hisz”, és biztos megvolt az oka annak, hogy ezt a törvényt ilyen hirtelen át kellett alakítani.

Taxisblokád

1990-ben az október 23-ai 1956-os ünnepségek után, két nappal Antall József miniszterelnök kórházba vonulását követően, a taxisblokád a magyarországi benzináremelés elleni tüntetés volt, melynek során több ezer taxis és fuvarozó bénította meg három napra Budapestet és az ország több városát.

Nem oszlatták fel demonstrációt

A blokád ideje alatt csak a tűzoltók, a mentők, valamint az országból kivonuló szovjet csapatok közlekedhettek zavartalanul. Ez volt a demokratikus Magyarország első igazi nagy tömegtüntetése, a közlekedést országosan bojkottáló demonstráció során senki sem tudhatta, hogy fog reagálni az új államhatalom. A helyzet ugyan súlyos volt, de mind a rendőrség, mind a honvédség vezetői kijelentették, nem kívánnak erőszakhoz folyamodni.

Megegyeztek a kormánnyal

A taxsiok és az Antall-kormány csak október 26-án egyezetett meg. Elfogadták a 12 forintos literenkénti kompenzációt, ezután a taxisok megszüntették a blokádot, és az utak felszabadultak. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: budapesti taxik – Forrás: BudaPestkörnyeke.hu