Szentendrén óriási probléma a 11-es út már-már elviselhetetlen forgalma. Az új szentendrei polgármester, Fülöp Zsolt is érzi a probléma nagyságát, ezért bejelentette, hogy tárgyalt az út kapcsán a Pest Megyei Közútkezelő vezetőjével. Közben vannak, akik már a térség országgyűlési képviselőjét szólítják fel arra, hogy „szedje össze magát”.

Fülöp Zsolt Szentendre polgármestere bejelentette, hogy találkozott Magyari Lászlóval a Pest Megyei Állami Közútkezelő vezetőjével és áttekintették a 11-es út problémáit.

A polgármester elmondta, hogy a közútkezelőnél szakembert biztosítanak a város által kiírt számítógépes modellezési programhoz. Fülöp Zsolt úgy fogalmazott, hogy „Két gyalogátkelőt még le kell védenünk lámpákkal, ennek nagyjából 20 millió forintos költsége lesz. A jelenlegi forgalomirányító rendszer alkalmas lenne arra, hogy a forgalmat rugalmasan kövesse, de kevés kamera van ehhez még. Ezek kiépítésében is szerepet fog vállalni a város” – mondta.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Fülöp Zsolt, Szentendre polgármestere – Forrás: Facebook/Szentendre Hivatalos oldala videó

A szentendrei polgármester azt is bejelentette, hogy kétszer háromsávosra bővül a 11-es út Szentendre határától az Omszki-tóig, várhatóan 2020 szeptemberében indul majd a beruházás.

A polgármester bejelentéseit közlő Szentendre hivatalos Facebook oldalán a polgármester videója alatt vita alakult ki arról, hogy pontosan mire is lenne szükség a 11-es kapcsán Szentendrén. A városon naponta áthaladó 60 ezer autó óriási terhelés és roppant balesetveszélyes.

Halomra gázolta az autós a gyalogosokat

Tavasszal írtunk arról itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon, hogy egy autó tekegolyóként hajtott a zebrán áthaladó gyalogosok közé. A térfigyelő kamera képén látszik, ahogy több gyalogos várakozik a zebránál. Az egyik sávban megáll egy autó, hogy átengedje őket, de a másikban egyszer csak érkezik egy jármű, ami a gyalogosok közé csapódik. A gázolás Szentendre belvárosában történt egy cukrászda előtt.

Ez az eseti is azt bizonyítja, hogy ahol ennyi autó és gyalogos találkozik, ott valóságos csoda, hogy nem történik naponta gázolás. Korábban szóba került Szentendrét elkerülő út építése, de valahogy csend van erről.

Beszóltak az országgyűlési képviselőnek

Egy hozzászóló arról írt a polgármester posztja alatt, hogy zebrák helyett aluljárókat kellene építeni Szentendrén, több helyen pedig meg kellene tiltani a balra kanyarodást. A hozzászóló azt is írja, hogy „Beszélni kellene Hadházy Sándorral, ha továbbra is meg szeretné tartani a munkáját, akkor szedje össze magát és intézzen pénzt elkerülőre.” A poszt cikkünk alján elérhető.

Hadházy Sándor Szentendre környékének országgyűlési képviselője – Forrás: Facebook/Hadházy Sándor

A térség Fidesz-KDNP-s országgyűlési képviselője legutóbb a 2018-as választáson 30711 szavazattal, 46,11 %-os jelentős többséggel nyert, vele szemben 14 másik jelölt indult. Ha a következő választáson, 2022-ben összeállnának az ellenfelei, a 2018-as számok tükrében nem lenne könnyű helyzetben Hadházy Sándor.

Nagy-Budapest

A facebookos hozzászólás arról tudósít, hogy az agglomerációban élők egy része nem rejti véka alá, hogy többet vár az országgyűlési képviselőjétől. Annak ellenére, hogy a Budapest körüli agglomeráció egyre inkább egységes városként kezd működni, nincs igazán gazdája. A 90 település mindegyike gyakran ugyanabban a projektben is ellenérdekelt, a közlekedési hálózat több kézben van, az úthálózat szintén, a fejlesztések kapcsán sem egyszerű a megegyezés.

Egy-egy helyi előrelépés, például a most bejelentett 11-es út háromsávúsítása kisebb segítség lehet, de ahogy egy másik hozzászóló megjegyzi: Békásmegyernél úgyis feltorlódik a három sáv forgalma – vagyis ez sem lesz hathatós megoldás.

Minőségi kötöttpályás közlekedés

Autók a szentendrei HÉV-végállomásnál a sáros, murvás, őrizetlen parkolóban

A nyugat-európai fővárosok esetében a kötöttpályás közösségi közlekedés általában minőségi alternatívája az autózásnak. Ha a szentendrei HÉV 15 perc alatt beérne a belvárosba és a végállomás Szentendréhez méltó minőségű, 21. századi színvonalú komplexum lenne, rengeteg parkolóhellyel és szolgáltatással, akkor a HÉV igazi alternatívát jelenthetne az autózás helyett. Erre negy szükség lenne az agglomerációban másfelé is, hiszen ahogy többször is írtunk róla: kiköltözőből és autóból egyre több lesz Budapest környékén.

Kiemelt kép: A HÉV szentendrei végállomása – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu