Bizonyára magad is sokat hallottál az adatvezérelt marketingről, arról viszont gyakran kevés szó esik, hogy mit is jelent ez a gyakorlatban. Alapvető a látogatók viselkedésének mérése, illetve elemzése, de ennél jóval mélyebbre kell ásnod. Ismerkedj meg az A/B teszteléssel és a szegmentációval!

Beszéljünk az adatvezérelt marketingről!

Úgy érzed máris elvesztél az útvesztőben? Számodra az A/B tesztelés felér egy űrutazással? A jó hír, hogy van megoldás, ha nem magad szeretnéd intézni! Egy profi online marketing ügynökség mindenben a segítségedre lehet! 

Teljes digitális palettával áll rendelkezésedre például a 7Blog csapata. A szakértők számára természetes a folyamatos tesztelés és az optimalizáció. Felejtsd el a pénzégető kampányokat, és tegyél szert komoly versenyelőnyre, hogy vállalkozásod növekedése kerüljön a fókuszba!

Az adatvezérelt működés a marketingtölcsér egészében kihasználható, tehát a legtöbb folyamatnál bevethető, különösen a hirdetéseknél jelentős a szerepe. Ezen a módon menedzselt hirdetéseknél alapvető technika a szegmentáció. Ennek lényege a piac szétdarabolása, melyet a különálló szegmensek alapos elemzése követhet. Enélkül aligha lehetne megmondani, hogy melyik hogyan teljesít. 

Természetesen mindez nem újdonság, hiszen elegendő a multikra tekinteni, és máris láthatod, hogy évtizedek óta felmérésekkel igyekeznek részletesebb képet kapni a célcsoport kapcsán. Kétségtelenül fontos kérdés minden vállalkozásnál, hogy kik hogyan reagálnak az üzeneteikre, melyik szegmens nyitottabb, érdeklődőbb. 

Az online marketing széles eszköztára révén sokkal komplexebb technikák alkalmazhatók. 

Miért jobb az A/B tesztelés a közvélemény-kutatásnál?

Az A/B tesztelés során viselkedést mérhetsz, vagyis sokkal mélyebb, alaposabb piacismeretet tesz lehetővé, szemben a közvélemény-kutatással. Ez utóbbi amellett, hogy jóval a lassabb, még költségesebb is, ráadásul véleményekre alapoz, nem pedig reakciókra, viselkedésre.

Szegmentálás vagy A/B tesztelés? A piac tekintetében hívhatod szegmentációnak, azonban a hirdetések terén, illetve a landoló oldalak vonatkozásában már egyértelműen A/B tesztelés. Ilyenkor két változat tesztelése zajlik egyszerre, miközben a közönséged változatlan. Folyamatosan futnak a tesztelendő alvariációk. 

Az éles környezetben zajló vizsgálat során pontos képet kapsz arról, hogy melyik verzió teljesít jobban, vagyis melyiket használd a teljes közönséged elérésére. Ez a módszer bevethető a hirdetési kreatívok, landing page-ek és email kampányok esetében is. 

Mi szól az adatvezéreltség mellett? 

A módszer segítségével a valós tények alapján optimalizálhatsz. A kulcs, hogy minél több adat álljon rendelkezésedre, hogy egyre jobb eredményekkel számolhass. A teszt kivitelezése előtt fontos tisztázni, hogy mit is vársz vele kapcsolatban. 

Kizárólag olyan területre fókuszálj, amelynél a teszt segítségével a legmagasabb profit érhető el. Amennyiben elakadnál, mindig dönthetsz a profi segítség igénylése mellett!

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company Media Group hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.