A megfelelő értékesítő megtalálása állandó problémát jelent. A kisebb vállalatok esetében ezt a feladatot általában a tulajdonos, ügyvezető látja el, ami egy idő után már nem a leghatékonyabb megoldás. Nagyobb cégek esetén pedig sokszor cserélődnek az értékesítők, hisz nem hozzák hosszú távon a megfelelő eredményeket. De akkor mi a megoldás?

Kiszervezhetjük az értékesítési feladatokat

Ha “házon belül oldjuk meg az értékesítést” opcióval még a növekedés ütemét is veszélyeztethetjük. Azonban ez még nem minden: ennek a folyamatnak a részét képezi még a piackutatás is, amiről sok vállalat egyszerűen elfelejtkezik, vagy nem tartja fontosnak. Ezért is lehet jó választás, ha kiszervezzük az egész műveletet, amihez tökéletes választás lehet a Thalassys Sales House szolgáltatása.

A termék kidolgozása is fontos szempont kell, hogy legyen. Sok cég vélelmezett piaci igények alapján készít új szolgáltatást vagy terméket, amely mögött nincs valódi kutatás vagy felmérés. Ez már önmagában befolyásolni fogja az értékesítés hatékonyságát és eredményességét is, valamint garantálható, hogy az elvárások sem lesznek teljesítve.

További fő problémakör még az is, hogy nincs egy jól felépített stratégia, ad hoc jelleggel történik az egész értékesítés. A stratégia hiánya vagy nem megfelelő kidolgozása növeli az esélyt a kudarcra. Már önmagában azért is fontos a megléte, hogy pontosan tudjuk, hogy mit mikor kell elvégezni, valamint milyen eredményekre számíthatunk. A körülmények változására is felkészülhetünk, hogy változó helyzetekben is tudja mindenki, hogy mi a feladata.

Mit nyújt egy profi szolgáltatás?

Kezdjük a legfontosabbal, az értékesítéssel. Egy dedikált értékesítőt kapunk, aki végrehajtja a stratégiában összefoglaltakat. Emellé még key account management is a szolgáltatása része, hogy a meglévő ügyfelek is teljes körűen kezelve legyenek, az igény beérkezésétől kezdve a megrendelésig.

Teljes körű marketingszolgáltatást is kapunk, ami a stratégia kidolgozását és a folyamatos marketingtevékenységet jelenti.

A szolgáltatás egyes lépései

Az első lépés minden esetben a felmérés, azaz a meglévő termékek, szolgáltatások és az eddig alkalmazott módszertanok vizsgálata. Az értékesítés eredményességét, valamint a benne résztvevők is felmérésre kerülnek. Továbbá szükség van még a megbízó jelenlegi piacának és a piaci körülmények, szerződések átvilágítására is.

A következő lépés a stratégia elkészítése, ami magába foglalja a sales és marketing folyamatait. Rögzítésre kerül a jelenlegi helyzet, és a kezdeti feladatok is meghatározásra kerülnek. Ezt követi a betanítás, ahol a dedikált értékesítők és üzleti elemzők megismerik a cég termékeit, szolgáltatásait.

Végül elindul az értékesítői tevékenység, amely során rendszeres konzultációt is kapunk, hogy lássuk, hol tart a folyamat, szükség van-e beavatkozásra, korrigálásra. A kiszervezett értékesítés minden vállalat előnyére válhat.

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő: thalassys.hu

Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company Media Group hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.