Pályafelújítás sem kell már hozzá, hogy sok vonalon növekedjen a menetidő, ráadásul a közkedvelt Intercity-járatok egyre több helyen nem fognak megállni
Lejtmenetben a MÁV
A MÁV-Start Zrt. tette közzé azt az infografikát, amely alapján nem nehéz levonni a következtetést, egy romlik a magyar vasúti pályák állapota, és nem tudni, hogy ebből mikor alakulhat majd ki egyszer egészen kaotikus állapot. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Szeged felé lehet a legnagyobb menetidő-növekedés
A legnagyobb menetidő-növekedéssel a szegedi, 140-es vonalon számolnak: a jelenleginél 13 perccel tart majd tovább az utazás Budapest és Csongrád-Csanád vármegye székhelye között. – írta az iho.hu.
Miskolc felé sem rózsás a helyzet
A főváros és a borsodi vármegyeszékhely között hét perccel fog nőni a menetidő.
A MÁV pályaparaméter romlások helyzetéről készült grafika

Hiába a felújítás
Az elmúlt tíz–tizenöt év során több fázisban felújított 100-as fővonal is kezd visszasüppedni oda, ahonnan indult: Budapest és Szolnok között három, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig öt perccel kell hosszabb útra számítani.
Ezért nem áll meg az Intercity ezeken a helyeken
Utóbbi kiküszöbölése érdekében Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem állnának meg az intercityk. Az évek óta néhány éven belül elinduló 160 kilométer per órás tempójú közlekedés egyre távolibbnak tűnik.
Huszonkét útvonal a feketelistán
Huszonkét útvonalon a pályaállapotok romlása miatt menetidő növekedéssel számolhatunk. Hogy melyek ezek az útvonalak, ezen a linken megtudhatja.
Egyszerűen képtelenség lépést tartani
Jelenleg a vasúti pályák állapotának fenntartása is gyakorlatilag teljesíthetetlen feladat elé állítja a MÁV-ot, mely hatalmas pluszkiadásokkal néz szembe. Először a pandémia sújtotta, majd 2022-ben az Ukrajnában dúló háború okán ugrott meg jelentősen a vontatási energia ára: míg 2020-ban egy kilowattórányi villamos energia átlagosan harminc forintba került, tavaly augusztusban már négyszázat kellett érte fizetni, de a havi átlagár is kétszáz forint körül volt.
A vasúttársaság rossz stratégiát választott
Az iho.hu cikke szerint a vasúttársaság ráadásul nem a legjobb villamosenergia-beszerzési stratégiát választotta, ez 2022-ben 200 milliárd forint pluszköltséget jelentett a vasútvállalatnak. Ezt az összeget pedig valahonnan át kellett csoportosítani: a bérekből az állandó munkaerőhiány okán nem lehet, így a pálya- és a járműfenntartástól vontak és vonnak majd el komoly összegeket.
Vitézy Dávid is elmondta az ügyben a véleményét
A közgazdász, közlekedési és város-mobilitási szakértő, államtitkár így summázta a véleményét a közösségi oldalán.
Kiemelt fotó: Facebook
A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.