A Metróért Egyesület közösségi oldalán jelent meg az a fotó, amelyen az látszik, hogy 42,3 Celsius-fok van a 3-as metróban. Ez brutális meleg, a BKK-nak lépnie kellett. Mivel nincs klíma a szerelvényeken, bekapcsoltak egy különös nevű eszközt, amellyel 10 fokkal csökkentették a hőmérsékletet, de még így is bőven 30 fok felett van a hőmérő higanyszála a 3-as metróban.

Fűtés a kánikulában

“Ma üzemkezdet óta a rekuperáció visszakapcsolva” – jelentik a fontos hírt az egyesület közösségi oldalán. De miért nagy dolog ez, egyáltalán mit jelent a rekuperáció? Ez lényegében a fékezéskor keletkező áram visszatáplálását jelenti a hálózatba, eddig ugyanis az így keletkező hőt lényegében hősugárzóként elégette a metró kerekénél lévő eszköz, vagyis a kánikulában legnagyobb meleget csináltak. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

42 fokos metró

A jelenség az alvázra szerelt ellenállás fölötti részeken extrém mód megnövelte a metrókocsi hőmérsékletét. A 3-es metró kocsijain nincs légkondicionáló, csak ventilátor, ami az alagút és a kocsik levegőjét keveri és mozgatja. Múlt hét pénteken például 42,3 Celsius fokot mértek az egyik szerelvény padlójánál, ezt fényképezte le az egyesület egyik tagja.

Nagyon meleg a légkondi nélküli vonal

A minap a Telex munkatársa is megmérte a metrók hőmérsékletét. A mérések eredményei szerint most is a hármas metró messze a legmelegebb, igaz szerdán már „csak” 34,6 Celsius fok volt a hőmérséklet a kocsiban, valószínűsíthetően a rekuperáció bekapcsolásának köszönhetően. A 2-es metrón közben 28,5 Celsius fokot, a 4-esen pedig 25,9 Celsius fokot tapasztaltak. Ezen a két vonalon klimatizált szerelvények járnak.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Extrafűtés

Nagy kérdés, miért csak most kapcsolták le az extrafűtést a szerelvényeken? Amikor a felújított, újragyártott orosz metrószerelvények érkeztek, azokba már korszerű áramvisszatáplálást építettek, mondta Bíró Endre, a Metróért Egyesület vezetője. Ám a metróalagút felújításakor már nem volt pénz a régi automata vezérlőrendszer lecserélésére, és a két rendszer nem mindig működik együtt megfelelően. Előfordult, hogy az áramvisszatáplálás többletárama néha néhány méterrel továbblökte a kocsikat fékezéskor az állomásokon, ezért egy éve ki is kapcsolták.

Tesztelik a rendszert

A BKV elismerte, a rekuperáció tényleg okozott gondokat korábban, ezért kapcsolták ki, és próbálták meg összehangolni a két rendszert. A tesztelés szerdán ért el odáig, hogy vissza lehetett kapcsolni a rekuperációt. Mint azt a BKV egyik vezetője közölte, jelenleg tesztelik a beállításokat, de a rekuperáció most már marad. Azaz, a jelenlegi 32-34 foknál már nem lehet melegebb a metróban. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: hőmérő és hármas metró – A kép illusztráció, Adobe IA mesterséges intelligencia felhasználásával készült