A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet úgy gondolja, „nem a sínekkel, hanem Lázár János fejében van a legnagyobb baj”, novembertől ugyanis három hétre teljesen lezárják a Budapest–Bécs-vasútvonalat. Bejegyzésük szerint a miniszter a józan észnek ellentmondó erőltetett karbantartási munkálatokat rendelt el az államvasútnál. Erről még nincs hivatalos információ, az viszont már biztos, hogy szeptember 18-tól megkezdik a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítását. A vágányzár ideje alatt jelentősen módosul a vonatok menetrendje.
Ezután jön a feketeleves
„Miközben a MÁV bejelentette a Budapest–Bécs-vasútvonal felújításának első ütemét és az azzal járó korlátozásokat szeptember 18. és október 26. között, megbízható értesüléseink szerint még csak ezután jön a feketeleves, melyről a közlemények mélyen hallgatnak: novembertől három hétre teljesen lezárják a vasútvonalat, egyenes következményeként annak, hogy a bevezetett óránkénti 100 kilométer sebességkorlátozás okozta botrány ráégni látszik Lázár János vasútromboló miniszterre, aki most a józan észnek ellentmondó erőltetett karbantartási munkálatokat rendelt el az államvasútnál” – kezdi bejegyzését a Közlekedő Tömeg elnevezésű civil szervezet. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
„Az utolsó értelmes embert is kirúgták”
A szervezet véleménye szerint „Lázár János az utolsó értelmes szakembert is kirúgta a minisztériumából, ezért nem maradt senki, aki megmondhatná neki: nemcsak, hogy felesleges, de a vonatkozó uniós szabályozásnak is gyakorlatilag minden pontjába beleütközik a terv”.
Így szól az irányelv
Az egységes európai vasúti térségről szóló EU-irányelv szerint ugyanis a 7 napot meghaladóan a forgalom több mint 30%-át érintő pályakarbantartásokat 2 évre előre meg kell hirdetni a vasutat használókkal a korlátozások elfogadható módját egyeztetni és ez alapján 1 évre előre véglegesíteni.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
„21 napnyi 100% szívatás”
A civil szervezet szerint „Lázár János vasútjának teljesítménye ehhez képest 21 napnyi 100% szívatás, 0 évre előre 0 egyeztetés”. Hozzátették: Kivétel csak szükséghelyzetben van, de a MÁV közlése szerint évek óta tudtak a problémáról, és pont a 100 km/órás sebességkorlátozás bevezetése jelenti annak elismerését, hogy a pálya csökkentett sebességgel, de biztonságosan járható. A szervezet szerint a vonalon el lehet végezni az évtizedek óta elmaradt karbantartásokat úgy, ahogy a MÁV szeptembertől meg is kezdi a felújítást.
Szeptember 18-án indul a munka
A vasúttársaság szerdai közleménye szerint szeptember 18-tól megkezdik a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítását. A vágányzár ideje alatt jelentősen módosul a vonatok menetrendje, ezért a győri fővonalon utazóknak azt javasolják, hogy ne megszokásból utazzanak, hanem mindenképpen tájékozódjanak előre. Egyes személyvonatok helyett pótlóbuszok fognak közlekedni Tatabánya és Biatorbágy között.
29 kilométeres szakasz
A Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vágányszakaszon a sínek, betonaljak cseréje mellett elvégzik például a vágányszabályozást, továbbá több mint másfél kilométer hosszan az alépítményt is (vasúti töltés, bevágás) helyreállítják
Három hónapon át
A három ütemre felosztott, mintegy három hónapig tartó munkálatsorozat során 950 darab 120 méter hosszú sínszálat fektetnek le, 96 ezer vasbetonaljat cserélnek és mindeközben több mint 100 ezer tonna ágyazati anyagot építenek be. A karbantartásra 32,5 milliárd forintot fordítanak.
Jelentősen változik a vonatközlekedés
Az ütemterv alapján szeptember 18-tól október 26-ig, Biatorbágy és Szárliget között az egyik (bal) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett. Szeptember 18-tól október 26-ig a korlátozás miatt menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon. A tervezett menetrendmódosítás alapján egyes vonatok helyett pótlóbuszok járnak majd. A belföldi és nemzetközi személyszállító vonatok menetrendjének kialakítása folyamatban van, az érintett társvasutakkal zajlanak az egyeztetések.
Innen tájékozódhat
Az utasok tájékozódásához szükséges menetrendeket, térképeket a héten tesszik közzé. Az információs aloldal (www.mav.hu/egyesvonal) feltöltése is folyamatosan zajlik. Ezenkívül az állomások, megállóhelyek, vonatok kijelzőin, plakátokon és hangosbemondókon, továbbá az értékesítési csatornáinkon keresztül is megkezdték a tájékoztatást.
Mindenki biztonságban van!
A vonalszakaszon bevezetett 100 km/h-s sebességkorlátozás mellett a vasúti pálya továbbra is biztonságosan járható, a felújítás befejezéséig sem kerülhet veszélybe az utasok és a közlekedés biztonsága. A karbantartással párhuzamosan további beruházásokkal is a Budapest és Bécs közötti jelenlegi menetidő csökkentésén dolgozik a vasúttársaság – zárul a közlemény. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció