December 13-tól új, gyors és közvetlen autóbuszjárat, a 223E számú metróbusz biztosítja Pesterzsébet és a belváros közötti kapcsolatot. Karácsony Gergely bejegyzése szerint a BKK új szolgáltatásával a pesterzsébetiek kényelmesebben, akár tíz perccel rövidebb menetidővel, átszállás nélkül juthatnak el a belváros szívébe, valamint a 3-as és a 4-es metróvonalakhoz.
Indul a metróbusz
A 223E metróbusz segítségével több mint 100 ezer lakos juthat el a város központjába: ez a járat a mai Boráros téri végállomás helyett tovább közlekedik a Közraktár utcán, a Fővám téren és a Vámház körúton át a Kálvin térig, majd a Kálvin térről az Üllői úton, a Ferenc körúton és a Boráros téren keresztül indul vissza Pesterzsébet felé. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Új buszsávok
A fejlesztés részeként a BKK új buszsávot alakít ki a Boráros tér és a Bakáts utca között, valamint új, kényelmesebb megállókat létesít a belvárosi szakaszon, többek között a Kálvin téren és a Ferenc körúton. A metróbusz üzemideje is meghosszabbodik, mindennap körülbelül 4.30-tól egészen 23.50-ig közlekedik majd – írta a főpolgármester.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Metróbusz-koncepció
A BKK az elmúlt fél évben előkészítette a metróbusz-koncepció megvalósítását. „A közösségi közlekedési hálózatfejlesztési stratégia keretében adatalapú elemzésekkel értékelték Budapest közösségi közlekedésének hatékonyságát, ennek alapján olyan városrészeket azonosítottak, ahol az eddigieknél jobb kiszolgálást biztosító, gyorsabb és sűrűbb buszfolyosókat lehet kialakítani. Ezeken járhatnak a metróbuszok”.
Kötöttpályás közlekedés
Karácsony Gergely szerint közép- és hosszú távon a legjobb megoldást továbbra is a kötöttpályás fejlesztések (vasút, HÉV, metró, villamos) jelentik, csakhogy ezek idő- és pénzigényes beruházások, ezek megvalósulásáig is szolgálni kell a külső kerületben élőket, például az autóbusz- és a trolibuszhálózat bővítésével. A BKK azon dolgozik, hogy több, hasonló elven működő gyorsjárat is indulhasson a főváros más külső kerületeiből is. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: metróbusz – Forrás: BKK

