Egységesítené a budapesti városvezetés a fővárosi parkolási rendszert, az eddigi kerületi rendszer helyett négy zóna lesz. A tervek szerint a legdrágább zónában 600 forint lesz az óradíj.

Szeptembertől módosítanának

Egységesítené a budapesti városvezetés a fővárosi parkolási rendszert – mondta Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes egy csütörtöki háttérbeszélgetésen. Az új rendszer – ha az erről szóló előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén elfogadják a képviselők – szeptember elején lép életbe. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Új zónák, új körzetek

Kiss Ambrus azt mondta, hogy az új parkolási rendszerben négy zónára fogják felosztani a fővárost, egyelőre azt azonban nem tudta megmondani, hogy a körzetek határai pontosan hol fognak húzódni – írta a hvg.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Eltérő zóna, eltérő tarifa

Az azonban biztos, hogy a négy körzetben négy eltérő tarifával és parkolási időszakokkal számolnak majd.

Négy zóna

  • Az elsőben 600 forintba kerül majd óránként a parkolás, 8 és 22 óra között kell a díjat fizetni,
  • A másodikban 450 forintot kell óránként kifizetni reggel nyolc és este nyolc óra között,
  • A harmadikban 300 forint az óránkénti díj reggel nyolc és délután hat óra között,
  • A negyedikben pedig 200 forint lesz az óradíj, reggel nyolc és déli 12 óra között.

Átláthatóság a cél

A jelenlegi parkolási díjak 175 és 525 forint között mozognak, azonban az új rendszer célja, hogy „átlátható és világos” legyen – jelentette ki Kiss Ambrus.

Koronavírus is akadály volt

2020 óta folyamatosan egyeztetnek a kerületekkel az új parkolási rendszer bevezetéséről, ám a koronavírus miatt megakadt a munka. A járvány végeztével viszont minden akadály elhárult az új parkolási rendszer elől.

A tömegközlekedés is drágább lesz

Nemcsak a parkolási díjak nőnek, hanem a tömegközlekedés is drágább lehet – erről itt írt a Budapestkörnyéke.hu. Szeptembertől nőhetnek a jegyárak és akár 50 ezer forintba is kerülhet egy bliccelés.

Parkolási botrányok

Több nyomozás is folyamatban van a parkolással kapcsolatos visszaélések miatt. A Budapestkörnyéke.hu korábban beszámolt arról, hogy korrupciós bűncselekmények miatt nyomoz az ügyészség a zuglói fizetős parkolási rendszerrel kapcsolatos visszaélések ügyében. Ennek kapcsán gyanúsítottként hallgatták ki Tóth Csaba MSZP-s parlamenti képviselőt is.

Tagadnak

Tóth Csabát vesztegetéssel és üzletszerűen elkövetett befolyással üzérkedéssel gyanúsítják. Tóth Csaba tagadta a bűncselekmények elkövetését.

Vita a parkolás körül

Ahogy arról a Budapestkörnyéke.hu is írt, Vitézy Dávid szerint a mostani parkolási rendszerrel az az alapvető probléma, hogy nem kell ingyenesnek tekinteni a közterületet, több nyugat-európai nagyvárosban pedig már parkolóépítési tilalmat is bevezettek.

Szemléletváltásra van szükség

A sűrűn lakott városi autótárolás valós költségét mutatja a garázs ára, és ha ingyenességnek álcázzuk a közterületi parkolást, akkor azokra is terheljük a magánautó közterületi tárolásának árát, akik köszönik, de megvannak autó nélkül a városban vagy eleve közterületen kívül tárolják. Ez pedig nincs rendben, se igazságosság, se arányos közteherviselés, se a környezetvédelmi, klímavédelmi, közlekedéspolitikai célok szempontjából – írta közösségi oldalán Vitézy Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ korábbi vezérigazgatója, jelenleg közlekedési államtitkár. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció