Nevetséges, hogy 23:40 körül elmegy az utolsó metró Európa egyik legfelkapottabb városában, Budapesten. Vitézy Dávid azt javasolja, hogy a BKK változtassa meg az üzemidőt annak érdekében, hogy péntek és szombat este éjfél után is járjanak a metrók. Az ötletet nehéz lesz nem támogatni. Kár, hogy az agglomerációban élő több tízezer fiatalra megint egy politikus sem gondol. Az ő utolsó buszuk szintén 11:40 körül indul és a legtöbb településre nem jár ki éjszakai járat.
Éjfél előtt zár a metró
Péntek és szombat este a 23:40 nem túl késői időpont, mégis ekkor bezár a metró. Az utolsó szerelvények ekkor állnak meg a két legfontosabb belvárosi csomópontban, a Deák Ferenc téren és a Kálvin téren. Ezt követően maradnak a zsúfolt és ritkán járó éjszakai buszok, a taxi, a roller vagy éppen a gyaloglás. Ha egy fiatal az agglomerációban lakik szintén legkésőbb 23:30 környékén fel kell ülnie az utolsó buszra, amivel haza tud menni, vagy megvárja az első hajnali járatot reggel öt környékén. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Egész éjjel járjon a metró
Vitézy Dávid a Fővárosi Közgyűlés tagja most azt javasolja, hogy péntek és szombat este egész éjjel járjon a metró, mert nonszensz, hogy szinte egész Európában a budapesti metrónak van a legrövidebb üzemideje. “Ennek megváltoztatását 2017-ben elértük, akkor meghosszabbította a BKK a metrók üzemidejét, de a Covid miatti korlátozások feloldása után végül a hosszabb üzemidő visszaállítása elmaradt, és azóta sem lett visszavezetve.” – írja közösségi oldalán Vitézy Dávid.
Éjszakai buszok
Vitézy azt javaslja, hogy a Közgyűlés kérje fel a közlekedésszervező BKK-t, hogy több változatban dolgozzon ki javaslatokat az éjszakai buszközlekedés régóta esedékes reformjára, megújítására, illetve a metróüzem éjfél utánra történő kiterjesztésére péntek-szombat esténként, illetve az ünnepnapokat megelőző éjszakákon.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Nemsokára szavaz a közgyűlés
“Érdemes az üzemidő hosszabbítását, akár a metróüzem 24 órássá tételét is alaposan megvizsgálni ezeken az éjszakákon, majd ezt követően jövő év elején dönteni az opciók közül, hogy 2025 tavaszától az új menetrend bevezethető legyen. A javaslatomról a Közgyűlés az október 30-i ülésén dönt.” – teszi hozzá Vitézy, aki a villamosokkal érvel.
6-os villamos non-stop
“A 2010-es évek elején vezettük be a 6-os villamos 24 órás üzemét, mely megmutatta, hogy a nappal megszokott kötöttpályás járatok éjszaka jelentős többletforgalmat vonzhatnak az amúgy is zsúfolt éjszakai buszokhoz képest, nem csak a gyorsaság, de a megszokás, a bizalom, a biztonságérzet miatt is. A jól működő, mindenki számára elérhető éjszakai élet munkahelyeket is teremt, ezért is érdemes a városnak ebben az irányban fejlesztenie a közösségi közlekedését.” – fejti ki véleményét Vitézy Dávid.
Senkire sem számíthatnak az agglomerációban élők
Kár, hogy az agglomerációban élő fiatalok tízezreire senki sem gondol. A fővárosi partinak este 11-kor véget kell vetni, ha el akarják érni az általában 11:40 körül induló utolsó buszokat. Amikor Vitézy közlekedésért felelős államtitkár volt még gondolt a “Nagy-Budapesten” élőkre is és egységes közlekedésszervezésben gondolkodott. Ma már ő is csak Budapestre fókuszál. Úgy tűnik az agglomerációban élők tényleg már egyetlen politikusra sem számíthatnak. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: illusztráció