Amint arról a napokban a BudapestKörnyéke.hu is beszámolt bezárhat az egyik legnagyobb magyarországi benzinkút-hálózat, az OMV. A cég még múlt héten közölte, hogy gond van a schwechati olajfinomítóban, ezt követően pedig megkezdődtek a találgatások azzal kapcsolatban, hogy akkor a magyarországi és a szlovákiai OMV kutakat ellátó töltőállomásokat lehet, hogy be kell zárni.

Karbantartás

Mint megírtuk Közép-Európa egyik legnagyobb finomítója a szokásos, tervezett karbantartás miatt 2022. április elején állt le. A tervek szerint június 10-én indult volna újra a termelés, ám becslések szerint ehhez még több hetes pótmunkákra van szükség. Ez pedig mostanra már biztossá is vált, ugyanis 10-én nem sikerült újraindítani üzemet, így most a finomító leállása miatt megnyitják a magyar stratégiai benzintartalékot, számolt be róla a HVG. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kapcsolódó:

Ha a fele igaz, már akkor is nagy a baj, bezárhat az egyik legnagyobb magyarországi benzinkút-hálózat

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

Stratégiai tartalék

A portál azt írja, hogy Ausztriához hasonlóan Magyarország is elérhetővé teszi a stratégiai tartalékok egy részét belföldi felhasználásra, így az olajfinomítaó tervezettnél hosszabb leállása ellenére is biztosított lesz hazánk üzemanyag ellátása – legalábbis ezt jelentette be Palkovics László technológai és ipari miniszter.

Árstop

A Technológiai és Ipari Minisztérium közleményében azt is írja, hogy Európában Magyarországon a legolcsóbb jelenleg az üzemanyag, a még novemberben bevezett árstopnak hála.

Ez is érdekelhet:

Ebből még nagy baj lehet: több benzinkúton is akadozik az üzemanyag-ellátás, van olyan töltőállomás, amit le is kellett zárni – videó

Segítség

A közlemény szerint a hazai üzemanyagellátás biztosítása érdekében Magyarország felszabadítja az ország stratégiai valamint dízeltartalékának egy részét, így segítve a a schwechati olajfinomító tervezettnél hosszabb leállása miatt kialakult helyzetet. A közleményből kiderült, hogy a stratégiai tartalékot az OMV a lehető leghamarabb visszapótolja.

Nem tudni, mikor indul újra

A schwechati finomító egyébként a legnagyobb Közép-Európában, a termelés még április elején állt le, a tervek szerint pedig június 10-én indult volna újra, azonban ez technikai okok miatt nem valósult meg. Egyelőre nem lehet tudni, mikor indulhat újra a termelés, az ellátást addig is a tartalékkészletből biztosítják.

Ne hagyd ki!

Mennyi az annyi? Ennyiért tankolhatnak mától a magyarországi benzinkutaton a külföldi rendszámos autók

A probléma nagysága

A probléma nagyságát mutatja, hogy a bécsi repülőtér üzemeltetője arra utasította a légitársaságokat, hogy ne Schwechaton tankoljanak. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: OMV – Forrás: Wikipédia