Egyre nagyobb a gond a főváros külső kerületeiben. Az agglomerációból érkező autósok a P+R parkolók hiánya vagy telítettsége miatt az ingyenes utcákban teszik le az autójukat. A környéken élők panaszkodnak, az önkormányzatok megpróbálnak megfelelni a választóiknak, így egyre kijjebb tolják a parkolási zónák határát. Lázár János építési és közlekedési miniszter közben leállította az összes P+R parkoló fejlesztését Budapesten és környékén. Úgy tűnik az agglomerációból a fővárosba autóval érkezők már senkit sem érdekelnek.

Egyre nagyobb terület lesz fizetős

A budapesti agglomeráció autósainak egy része a városhatáron leparkol egy ingyenes utcába, majd tömegközlekedéssel megy tovább. Ezzel az a probléma, hogy az ott élők elől veszi el a parkolóhelyet. Mivel P+R parkolók nem épülnek, a külső kerületek lakói egyre feszültebbek a kevés parkolóhely miatt, nem marad más, mint a parkolás korlátozása azzal, hogy olyan területek is fizetősek lesznek, amelyek eddig ingyenesek voltak. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Egyre kevesebb az ingyenes parkoló

A főváros tavaly nyáron vezette be az új parkolási rendeletet, ezzel sokkal átláthatóbbá vált a parkolás Budapesten. Az agglomerációs autósok helyzetén azonban lényegesen nem változtattak, legfeljebb egyre kijjebb tudnak csak ingyen parkolni a város felé ingázók. A P+R parkolókat pont azért találták ki, hogy a nagyvárosok környezetében élők autóval eljussanak a városhatárig, ott pedig átszálljanak a tömegközlekedési eszközökre. Ezzel jelentősen csökken a város belső részein az autóforgalom és tisztább lesz a levegő.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Telítettek a P+R parkolók

Ha valaki az M1-M7 bevezető irányából érkezik, már reggel 8-kor azt tapasztalhatja, hogy a kelenföldi parkoló teljesen megtelt. Ilyenkor nem marad más megoldás, mint gyorsan leparkolni valamelyik környező utcában, lehetőleg nem túl távol a metrótól. A környéken élőknek ebből lett elegük. A rengeteg agglomerációs autó ugyanis elfoglalja az összes helyet a környező utcákban, az ott élőknek pedig pokollá vált az élete. Lényegében ugyan ez a helyzet az összes fővárosba vezető forgalmasabb út mellett. Zuglóban, Óbudán vagy éppen Soroksáron.

Nem lesz P+R parkoló építés

Nemrég került nyilvánosságra, hogy a kormány képviseletében, Lázár János építési és közlekedési miniszter leállította a P+R parkolók fejlesztését. Egy minisztériumból kikerült listán hangsúlyos „NEM” szerepel az összes ilyen fejlesztés mellett, így a Budapesten és környékén élők hosszú évekre elbúcsúzhatnak az ilyen parkolóktól.

Szorult helyzet

A városszéli önkormányzatok szorult helyzetben vannak. Mivel nem lesz államilag finanszírozott P+R parkoló bővítés, egyre több agglomerációs autós áll meg az ingyenes utcákban, egyre több lakó panaszkodik az újonnan megjelent autósokra. Ez pedig nem jó hír a kerületekben megválasztott helyi politikusoknak, hiszen ők nem az agglomerációs autósoktól, hanem a panaszkodó lakóktól kaphatnak szavazatot, vagyis nekik kell megfelelniük.

Csepel és Soroksár is fizetős lenne

Már a Fővárosi Közgyűlésnek a parkolás átalakításáról döntő tavalyi ülésén az is elhangzott, hogy Csepel és Soroksár is bevezetné a fizetős parkolást, mert „belefulladnak az agglomerációból érkező autók tömegébe”. A helyzet cseppet sem rózsás, egyre nagyobb a nyomás a helyi politikusokon.

Folyamatosan vizsgálják a parkolást Zuglóban

Zugló és Újbuda azon városrészek között van, ahol a kerület egyik fele fizetős, a másik fele ingyenes. A zuglói önkormányzat a Telexnek arról számolt be, hogy nagyon sok megkeresést kaptak helyi lakosoktól, hogy a P+R parkolások – azaz ingyenparkolás, majd tömegközlekedésre átszállás – miatt ellehetetlenültek a hétköznapjaik. Éppen ezért folyamatosan vizsgálják, hogy a problémás területeken be lehet-e vezetni a fizetős parkolást. Ez azonban a kerület szerint azért sem megy egyik napról a másikra.

70 százalékos telítettség

A fizetős övezet kiterjesztése előtt döntés-előkészítő tanulmányt kell írni, aminek az a célja, hogy a megvizsgálja a terület jelenlegi parkolási helyzetét, és a pénzügyi megtérülést. Ezt törvény is előírja, e szerint fizetőssé csak olyan területet lehet alakítani, ahol egy adott időszakban a járművek várakozására alkalmas helyek átlagos telítettsége meghaladja a 70 százalékot. Amennyiben a képviselők így döntenek, újabb 600 helyen kell fizetni a parkolásért Zuglóban.

Újbudán is kijjebb akarják húzni a fizetős zóna határát

Újbuda a parkolásért is felelős polgármestere, Hintsch György a Telexnek azt mondta, hogy a megoldást Újbudán is a fizetős részek zónahatárainak kitolásában látják. A kerületben tisztában vannak azzal, hogy a bővítés közben felmerülhetnek gondok, különösen a zónahatárra kerülő területeken (Újbuda esetében Albertfalva, Sasad), ezért keresik a megoldást arra, hogy a helyieket ne szorítsák ki a leginkább az agglomerációból érkező ingázók. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: P+R parkoló Kelenföldön – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu