Nem könnyű az élet a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom vasúti fővonalon zajló felújítás helyszínén: a napokban eltévedt a Budaörsről induló vonatpótló busz sofőrje, az utasok mondták meg neki, merre menjen. Mindezek után Biatorbágyon műszaki hiba miatt nem sikerült becsukni a busz egyik ajtaját.

Bevetésen a vonatpótló buszok

A szeptember 18-án kezdődött felújítások miatt a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom vasúti fővonalon megnövekedett menetidővel kell szembenézniük az utasoknak. A Budaörs és Szárliget közötti, három megyét is érintő, 41 kilométeres szakaszon vonatpótló busszal lehet közlekedni. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

„Eltévedt” a sofőr

A napokban tett közzé egy elkeseredett bejegyzést egy utazó az egyik érintett település, Bicske közösségi médiás csoportjában arról, hogy az aznap a 21:42-korBudaörsről induló vonatpótló busz „eltévedt”. A sofőr abból az irányból hajtott be Törökbálintra, ahonnan Biatorbágy felől kellene érkeznie.

Egy utas szólt

A bejegyzés szerint egy utas vette észre, hogy valami nem stimmel, és ő szólt buszvezetőnek, hogy meg kellene fordulnia, ezt követően pedig az utasok irányították a sofőrt, hogy merre menjen.  Mindezek után Biatorbágyon műszaki hiba miatt nem sikerült becsukni a busz egyik ajtaját – számolt be a történetről a Gulyáságyú Média.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

A MÁV nem tud fennakadásokról

A lap megkérdezte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatóságát az esetről: ők úgy tudják, a Volánbusz által üzemeltetett vonatpótlás fennakadások és késések nélkül zajlik.

Vonalbejárást is tartanak

A vasúttársaság hozzátette: a vonatpótlási feladatra újonnan érkező kollégáik számára a munka felvétele előtt vonalbejárást tartanak. Mint írták, ennek ellenére előfordul, hogy „a helyismerettel nem rendelkező autóbusz-vezetőink utat tévesztenek, de ezzel kapcsolatban utaspanaszokat nem kaptunk.”

Jelentős változások

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról, hogy Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújításának kezdetétől, szeptember 18-tól jelentősen módosul a vonatok menetrendje. Utasainknak a három hónaposra tervezett vágányzár október 26-ig tartó első ütemében is már hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk. A Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vágányszakaszon az ütemterv alapján szeptember 18-tól október 26-ig az egyik (bal) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon.

Beavatkozott a MÁV

Október 2-tól az utasforgalom alakulását és az utasaink kéréseit, igényeit figyelembe véve változott a pótlóbuszok bicskei megállási rendje, több helyen biztosítva fel- és leszállási lehetőséget. Ugyanekkortól a gyorsabb eljutás érdekében Bicske és Budaörs között új pótlóbuszok is közlekednek Z10-es jelzéssel, amelyek Bicske vasútállomástól indulnak és oda érkeznek. A délutáni csúcsidőben bővül az X10-es járatok száma. Törökbálinton pedig könnyebben megközelíthető helyen, a Tó utcai körforgalom közelében található vasútállomás autóbuszmegállónál állnak meg a pótlóbuszok – írta a Mávinform

Levágják a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról

A Budapestkörnyéke.hu adta hírül, hogy levágják a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról „A MÁV-nak a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (értsd 20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni, ezért az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után egyoldalúan bejelentette: október 4-től levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat” – írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid. 

Nem várnak a vonatokra

Ez nem csak átszállási kényszert jelent Bécsben, ugyanis az a cél, hogy Ausztriában továbbra is pontosan járjanak a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni.

Megoldható feladat lett volna

A korábbi közlekedési államtitkár szerint ez a legkisebb odafigyelés vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerült volna. Az, hogy ez mégis így történik, egyet mutat: lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: illusztráció