Az online marketing sajátossága, hogy egzakt módon mérhető, és ennek alapján megfelelő hozzáértéssel kiválóan optimalizálható, vagyis befolyásolni tudjuk a végeredményt, az eredményességet. 

A Google Ads hirdetések keresési kampányai esetében a minőségi mutató az a mérőszám, amely befolyásolja, hogy mennyit kell fizetni egy kattintásért, a találati oldal (SERP) melyik részén jelennek meg a hirdetések, illetve még azt is, hogy a konkurens cégek mennyit fizetnek egy kattintásért. Mint láthatod, beszédes index, így jó, ha tisztában vagy vele még akkor is, ha a ppc hirdetéskezelést nem Te végzed, hanem egy ügynökséget bízol meg vele. Cikkünkből megtudhatod róla a legfontosabbakat! 

Mi az a minőségi mutató?

A PPC specialisták és a hirdetéseket futtató cégtulajdonosok számára rendkívül fontos a minőségi mutató, amely alkalmas arra, hogy összehasonlítsuk a saját hirdetések minőségét a versenytársakéval. Megmutatja, hogy a hirdetések és az azokban használt kulcsszavak mennyire relevánsak, milyen minőségűek a Google szemében. 

Kiszámítása 3 fő összetevőből történik, szerepel benne a várható átkattintási arány (CTR), a hirdetés relevanciája, valamint a céloldallal kapcsolatos élmény. Az összehasonlításban azok a konkurens hirdetések szerepelnek, amelyek ugyanazokra a kulcsszavakra jelennek meg. Az egyes faktorok értéke átlagos, átlag alatti vagy átlag feletti lehet, ami azt mutatja, hogy az első kettő esetében szükséges a teljesítmény javítása.

Mit befolyásol a minőségi mutató értéke?

A minőségi mutató a zsebedre megy, ugyanis a keresőóriás ez alapján határozza meg a kattintásonkénti árat, valamint ennek alapján jeleníti meg a hirdetésedet a találati listán. A fizetett hirdetések az organikus találatok felett a lap tetején, illetve alatt, annak alján jelennek meg “Szponzorált” felirattal, attól függően, hogy a Google mennyire találja relevánsnak a hirdetést az adott kulcsszóra.

Értéke nagyon is fontos a hirdető számára, ugyanis minél magasabb a mutató pontszáma, annál kevesebbet kell fizetni egy kattintásért, illetve annál több borsot tudsz törni a versenytársak orra alá. A Google ugyanis a hirdetési rangsort, annak alapján pedig a találati listát a minőségi mutató és a max. kattintásonkénti költségek, vagyis a CPC szorzata alapján határozza meg.

A trükk, amellyel versenyelőnyt szerezhetsz

A taktika igen egyszerű és teljesen legális, mindössze érteni kell a Google Ads működését. Persze csak akkor tudod kihasználni ezt az előnyt, ha rendelkezel a megfelelő, versenyképes termékkel/szolgáltatással, valamint jó és releváns hirdetéseket készítesz. 

Jobb minőségi mutatót úgy érhetsz el a leggyorsabban és a legkönnyebben, ha kampányaidat optimálisan strukturálod, az egyes kulcsszavakat külön hirdetéscsoportban szerepelteted. A másik trükk, hogy nem lankadhat a figyelmed, ha elindítottad a kampányt, folyamatosan foglalkozni kell a fiókoddal, vagyis optimalizálni kell. Ezeket betartva kevesebb pénzből is előnyhöz juthatsz, kis ravaszsággal megelőzheted a versenytársakat.

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő: adlab.hu

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek egy hónapig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.