Siralmas állapotban van az a vasúti pálya, amelyen ma délelőtt kisiklott egy vonat a Verőce melletti Magyarkútnál. A Vácról 7:38-kor Balassagyarmatra indult S750-es vonat (32222) több kocsija Magyarkút megállóhelynél – eddig tisztázatlan okból – kisiklott. A balesetben két vasutas sérült meg, őket a váci kórházban ápolják. Az életveszélyes vasúti pályáról készült videót cikkünk végén tudod megnézni. 

Ketten megsérültek 

A MÁV vezérigazgatója azt írja, a vonaton 20-an utaztak, egy pénztáros és egy jegyvizsgáló sérült meg. Hegyi Zsolt bejegyzésében arra is kitér, hogy a vizsgálatot rendelt el a baleset okainak feltárása miatt. “A siklásos baleseteket különösen komolyan vesszük a MÁV-csoportnál, ezzel az esettel is így teszünk. Mindenkit óvnék az elhamarkodott ítéletektől és megfejtésektől. Az ilyen és ehhez esetek túlnyomó részében általában nem egyetlen ok, hanem több szerencsétlen körülmény együttállása vezet a balesethez” – írja a MÁV vezérigazgatója. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Szükségesen a pályafelújítások 

Hegyi Zsolt szerint “a konkrét esettől függetlenül természetesen tény: a magyarországi vasúti mellékvonalak mind a gördülőállományukat, mind az infrastruktúrájukat tekintve felújításért, fejlesztésért kiáltanak. Éppen ennek megvalósítása érdekében gyorsítottuk fel mind a járműbeszerzési, mind a pályafelújítási programjainkat a magyar vasúton, hogy akár bérelt járművel vagy akár hitelből megvalósított infrastruktúrafejlesztéssel, de mielőbb megújíthassuk a főbb vonalak vonatközlekedését, ezzel ugyanis azonnal új lehetőségeket teremtünk a mellékvonalak megújítására, a Bz-k lecserélésére és a fővonalakról kinyert, jó minőségű pályaelemek új célú hasznosítására is”. 

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

A kisiklott vonat

Életveszélyes pályaszakasz

Közben a közösségi oldalakat elárasztottak azok a felvételek, amelyek az érintett vasúti pálya állapotát mutatják be. A fenti fotónkon is jól látható, hogy a talpfák alatt vízátfolyások vannak. A posztoló azt írja, hogy ez a fotó 2 hónappal ezelőtt készült, vagyis a probléma nem újkeletű. 

Ezen a szakaszon siklott ki a vonat

Miben reménykedtek a vezetők? 

Az alábbi videó a baleset helyszínén készült, nem sokkal a vonat kisiklása után. A felvételt készítő férfi éppen azt mutatja, hogy az alámosott talpfa az ő testsúlya alatt is mozog, nem beszélve arról, amikor egy többszáz tonnás vonat halad át rajta. A vasút vezetőit és Lázár Jánost úgy tűnik eddig nem érdekelte, hogy a balassagyarmati vonalon milyen állapotok uralkodnak. A felvételek alapján a vonatot egy életveszélyes pályára engedték rá, ki tudja mióta. Nem tudni, miben bíztak eddig, miért nem kezdték meg haladéktalanul a pályafelújítást. 

227 fejlesztést állított le

“Lázár János 227 közlekedési fejlesztési projektet állíttatott le. Naponta törnek el a váltók, gyulladnak ki a mozdonyok és omlik össze a vasúti közlekedés. Minden nap emberi életek kerülnek veszélybe az orbáni korrupció és a dilettáns kormányzás miatt. Az Orbán-kormánynak mennie kell A kisiklott vonaton utazó sérülteknek jobbulást kívánunk” – írta Magyar Péter közösségi oldalán. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Videó a pályaszakaszról

Kiemelt kép: Lázár János