A szerencsésebb emberek télen bent tudják hagyni a gépjárművüket a fedett garázsba, és meg tudják oldani a közlekedést máshogy is, de nagyon gyakori az, ha az autótulajdonosoknak napi rendszerességgel kell a volán mögé ülniük még a legzordabb időjárási viszonyok között is.

A megfelelő téli gumi kiválasztásával kapcsolatban persze számos tévhitet, és téves információt olvashatunk, ezért érdemes körültekintően eljárni akkor, ha kicsit jobban bele akarjuk magunkat a témába ásni. 
legtöbb téli gumikról, és a téli közlekedésről szóló tévhitek ugyanis veszélyesek is lehetnek, főleg akkor, ha kevésbé vagyunk rutinos autóvezetők.

Ezekkel a téli gumis tévhitekkel találhatjuk leggyakrabban szembe magunkat

  • „Nem büntet meg a rendőr, ha nincs téli gumim, ezért nem is fontos a használata!”

A téli közlekedés mindig kompromisszumokból áll, de a mai napig rengeteg baleset elkerülhető lenne akkor, ha kicsit jobban odafigyelnénk arra, hogy milyen típusú, milyen állapotú gumiabronccsal indulunk útnak. 
Mivel hazánkban nincs törvényes jogszabály azzal kapcsolatban, hogy mikor lenne kötelező felszerelni a téli gumiabroncsokat, a felelőtlen autóvezetők szeretnek megfeledkezni a téli gumiabroncs használatának fontosságáról, pedig az a legjobb ha ezek 7 Celsius fokos hőmérsékleten, vagy ez alatt már felkerülnek a kocsink kerekeire.

  • „A téli gumik nem soknak különböznek a nyári társaiktól”

Nem ritka egy autóvezető szájából azt hallani, hogy a szezonális gumik között nincs hatalmas különbség. Gyakran azt is szokták mondani, hogy a téli gumik csupán egy jó kis marketingfogás, és ha nincs hatalmas hó, és nem akarunk az utakon száguldozni, akkor semmi szükség rájuk.

Természetesen ez hatalmas tévhit, ugyanis a téli és a nyári gumik anyagösszetételükben, szerkezetükben, és a futófelületi mintázatukban is az adott időjárási viszonyokhoz tudnak igazodni.

Értelemszerűen a téli gumik úgy lettek kialakítva, hogy remek kezelhetőséget, stabil közlekedést, kimagaslóan jó tapadást, és féktávolságot nyújtson az autóvezető számára a havas, jeges utakon, míg a nyári gumik kifejezetten a forró útfelülethez lettek kifejlesztve. A téli gumik emellett az anyagösszetételükben is különlegesek, hiszen olyan anyagokat tartalmaznak, melyek lehetővé teszik azt, hogy nagyon hidegben se váljanak a gumik rugalmatlanná és merevvé.

  • „Az abroncs méretének kiválasztásánál bőven elég, ha a perjel után található számra odafigyelünk.”

Mivel egy jó minőségű gumiabroncs nagyobb kiadást is jelenthet egy autóvezető számára, mindenképpen fontos odafigyelni arra, hogy az új gumimilyen abroncsmérettel rendelkezzen, ezen ugyanis a biztonságunk, és a gumiabroncs élettartama is múlhat. 

A gumi oldalfalán mindig fel van tüntetve a pontos mérete, így a régi gumit megnézve tudunk informálódni arról, hogy mekkora abroncsot kell vásárolnunk, de ha ebben nem vagyunk biztosak, a pontos méretet ellenőrizni tudjuk akár a gépjármű kiskönyvéből is. Minden járműnek van egy típusbizonyítványa, mely alvázszámra pontosan tartalmazza azt, hogy az adott járműre milyen méretű abroncs szerelhető fel.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.