A német luxusautógyártó Mercedes-Benz híres arról, hogy elsőként alkalmazza a technológiai újításokat. A cég a közelmúltben a szintén innovátornak számító Alphabettel, a Google anyavállalatával fogott össze – írja cikkében a Next Autó. A lízingcég írásából kiderül, hogy a Mercedes az együttműködésből az évtized végére 10 milliárd eurós többletbevételre számít, ami azt jelenti, nem csak a Google térkép használatáról lesz szó.

A két cégóriás partnersége keretében a sofőrök menet közben hozzáférhetnek majd olyan applikációkhoz, mint a Google Maps, a Google Cloud, a YouTube és a vezetői navigáció, de az autótulajdonosok kihasználhatják majd pélául az integrált rendszer olyan funkcióit is, mint az automatikus sebességbeállítás éles kanyarok vagy körforgalmak előtt. A szakértők máris méltatják a Mercedes-Benz és a Google együttműködését, mivel sikerült megoldást találniuk az ügyfelek óhajaira úgy, hogy közben nem adják át a teljes irányítást – hívja fel a figyelmet cikkében a márkafüggetlen flottakezelés hazai szereplője.

Új szint az autóvezetésben

Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója kiemelte: Stratégiai partnerségünkkel izgatottan várjuk, hogy egyedülálló szolgáltatásokat hozzunk létre, és új szintre emeljük a kényelmet ügyfeleink számára. A szolgáltatás mélyen integrálódik majd a Mercedes-Benz jellegzetes felhasználói felületébe, és teljes mértékben kapcsolódik a jármű releváns funkcióihoz, mint például a töltöttségi állapot.

Segítség a fenntarthatósági törekvésekben is

Az Alphabet vezérigazgatója, Sundar Pichai, ehhez még hozzátette: Amellett, hogy lehetővé tesszük a Mercedes-Benz számára egy testreszabott navigációs felület kialakítását, mesterséges intelligencia- és adatkezelési képességeinkkel felgyorsítjuk fenntarthatósági törekvéseiket, előmozdítjuk az autonóm vezetést, és jobb ügyfélélményt biztosítunk.

A Mercedes-Benz operációs rendszerét az elmúlt években fejlesztették. A német márka a Linux-alapú rendszert úgy építette fel, hogy támogassa a harmadik féltől származó alkalmazásokat és szolgáltatásokat, amelyek javíthatják a vezetési élményt. A rendszer várhatóan 2024-re kerül gyártásba, és a Mercedes-Benz következő generációs járműveiben lesz elérhető.

Szoftverben a jövő

A Mercedes a jelenlegi tervek szerint 2025-re a kutatás-fejlesztési költségvetésének 25 százalékát szoftverekre fordítja. A vállalat már tavaly is több mint 1 milliárd eurós bevételt ért el szoftveralapú ajánlatokból, például navigációs és élő forgalmi szolgáltatásokból, ezt az összeget azonban az évtized végére megtízszereznék, azaz 2030-ra már 10 milliárd euró körül lehet a szoftveres szolgáltatásokból származó árbevétel.

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő: nextauto.hu

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek egy hónapig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.