Az Európai Unióban 2035-től, vagyis 13 év múlva kizárólag nulla szén-dioxid-kibocsátású új járműveket lehet értékesíteni. Ezzel nagy lendületet kapott az elektromos autók fejlesztése, közben a befolyásos európai gyártók és energetikai cégek kitaláltak egy csodaszert, amellyel szerintük megmenthetők a benzines és dízelautók.

Elektromos a jövő

Az európai döntéshozók nem titkolják, hogy szerintük a jövő Európájában csak elektromos autókra van szükség, végleg száműznék az utakról a benzines és dízellel működő autókat. Ez nem mindenkinek tetszik, ezért a nagy gyártók, azok beszállítói és az olyan energetikai cégóriások, mint az ExxonMobil vagy az Enel elkezdték keresni a megoldást, azt állítják meg is találták. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Hatalmas üzlet

A Porsche és az egyik beszállítója a Bosch szerint a belsőégésű motorok továbbfejlesztése és egy különleges, úgynevezett szintetikus üzemanyag létrehozása hatalmas üzlet lehet, ráadásul megmentheti a legendás sportutók egyes szériáit a megszűnéstől.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

Szintetikus üzemanyag

A legnagyobb olajipari cégek milliárdokat költenek arra, hogy kifejlesszék a szintetikus üzemanyagot. Ennek az a lényege, hogy a légkörből kinyert szén-dioxidot, elektrolízis során előállított hidrogénnel lényegében összekeverik és egy bonyolult gyártási folyamat során olyan üzemanyagot kapnak, amely alkalmas a jelenlegi benzines és dízelautók meghajtására.

A légkörből vonják ki a szén-dioxidot

A szintetikus üzemanyagot azért tartják környezetbarátnak, mert az elégetése során ugyan szén-dioxid keletkezik, de csak annyi, amennyi korábban is volt a légkörben, hiszen azt onnét vonták ki.

Vízmolekulából származik az éghető hidrogén

Az energiaigényes elektrolízishez, ami nem más, mint árammal történő vízbontás, vagyis a H2O vízmolekulából a hidrogén kinyerése, nos ehhez megújuló, például szélerőművekből származó áramot használnának fel.

Az áramnak is van ára

Nagy kérdés, hogy mennyibe kerülhet majd a szintetikus üzemanyag, hiszen, ha túl drága lesz, senkinek sem kell, nem lesz versenyképes az elektromos autókkal. Ne feledjük egy elektromos autó töltése is pénzbe kerül, hiszen az áramnak van előállítási költsége. Jelenleg egy benzinkúton feltölteni egy villanyautót, nem sokkal olcsóbb, mint megtankolni egy benzinest, igaz a bármikor megváltoztatható benzinárak miatt ez is bármikor módosulhat.

Nem mindenki örül

Visszatérve a szintetikus üzemanyagokhoz: nem mindenki örül az ötletnek. Vannak olyan kutatóközpontok, ahol kiszámolták, hogy a szintetikus üzemanyagok egyáltalán nem is olyan tiszták, hiszen az előállításuk sok melléktermékkel terheli a környezetet.

Felpörgették a fejlesztéseket

Úgy tűnik az Európai Unióban megindult a versenyfutás a belsőégésű és a villanyautók között. A legnagyobb gyártók felpörgették az elektromos fejlesztéseiket, de azért nem zárták véglegesen le a belsőégésűek fejlesztését sem.

Megfordul a trend

Nem kizárt, hogy 2035 után megfordul az európai ternd, akkor már vélhetően az elektromos autók fognak dominálni és igazi luxus lesz majd robbanómotoros verdával közlekedni és lehet, hogy egy benzines autó olyan különlegesség lesz, mint most egy elektromos. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció – Monster Truck Show Biatorbágyon – Fotó: BPK