A BKK korábbi vezetője úgy véli, már most is lehetnének olyan szakaszok, amelyek épülhetnének, ha lenne rájuk forrás. Azonban évek óta több projekt egy helyben áll.
Tele van a budai fonódó
„Talán nem kell ma már magyarázni, mekkora szükség volt az észak-déli átjárható villamoshálózatra Budán: a 17-es villamos szinte állandóan tele van olyan szakaszokon, ahol korábban csak két átszállással lehetett utazni” – írta Facebook-posztjában a korábbi közlekedési államtitkár. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Átjárhatónak kellene lennie a belvárosnak
Vitézy Dávidnak – aki korábban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) első embere is volt – mindez annak apropóján jutott eszébe, hogy a prágai városvezetés a minap jelentette be,hogy visszatérnek a villamosok a Vencel térre. A belváros villamossal való átjárhatósága, az átmérős hálózat bővítése, a villamoshálózati kapacitás bővítése érdekében építik vissza – ismertette a helyi viszonyokat.
Pozitív változás a belváros arculatában
Szerinte a budai fonódó villamoshoz hasonlóan szükség lenne a 14-es és a 47-49-es villamosok összekötésére is a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos visszaépítésével a Lehel tér és a Deák Ferenc tér között. A felüljáró eltüntetésével és a villamos apropóján a tér humanizálásával óriási pozitív változást lehetne elérni a budapesti belváros arculatának egészében – vélekedett.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Nincs előrelépés
„Szomorú, hogy ez a beruházás még mindig pont ott tart, ahol akkor tartottunk, amikor 2014-ben eljöttem a BKK éléről. Az akkor elkészült koncepcionális tervek óta nem történt semmi, se Tarlós István második ciklusa alatt, se azóta” – fogalmazott.
Nem a pénzhiány jelenti a gondot
Megjegyezte, Karácsony Gergely kabinetfőnöke egy interjúban arról beszélt, hogy jelenleg nincsen további olyan projektje a fővárosnak, mely olyan készültségben van, hogy forrás rendelkezésre állása esetén el lehetne kezdeni a megvalósítást. Ez óriási gond, azt mutatja, hogy ha lennének is elérhető uniós források, a főváros azokat évekig nem tudná felhasználni – fűzte hozzá.
Nehéz anyagi helyzetben
„Fel nem foghatom, hogy az elmúlt négy évben hogy nem sikerült egyetlen villamosberuházást sem előkészíteni – a Bajcsy-villamos terveinek elkészítése a BKK éves büdzséjének körülbelül 0,1%-ába kerülne” – írta. Kitért arra is, hogy a Fővárosi Önkormányzat valóban nincs könnyű anyagi helyzetben és a kormányzat sem könnyített ezen az elmúlt években.
Csak az akarat hiányzik?
Azonban az nem igaz, hogy egy ilyen volumenű tervezési munkát négy év alatt ne tudott volna gond nélkül elvégezni és kifizetni Budapest, ha akarta volna. Így aztán végülis csak azok a villamosfejlesztések vannak most a fiókban, amiket a kormány a fővárossal kötött megállapodás alapján átvállalt és a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) révén megterveztetettünk – fejtegette.
Ezek a szakaszok épülhetnének
Ez pedig a budai fonodó villamos déli irányú meghosszabbítása a Műegyetem rakparton, vagy a pesti oldalon a Zugló-Angyalföld közötti Szegedi úti átkötés. Ezek pedig épülhetnének is, ha lennének rá uniós vagy kormányzati források.
Nem lenne szabad lemondani
Ettől azonban még a budapesti belváros az 1970-es években hibásan megszüntetett villamosvonalainak helyreállításáról nem lehet és nem szabad lemondani, immár nem csak a budai fonódó, hanem Prága példájából is tanulva – zárta sorait Vitézy Dávid. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.