A középiskolai matek felvételi szokatlanul komoly kihívás a gyerekeknek, legyen szó akár 4.-esekről, 6.-osokról vagy 8.-osokról. Egyáltalán nem olyan, mint egy dolgozat az iskolában: más jellegűek a feladatok, sok olyan van, ami nem az iskolai tananyagra épül, ismeretlen a gyerekeknek. Ráadásul rengeteg kérdésre kell válaszolni nagyon rövid idő alatt (10 feladat, kb. 40-50, néha még ennél is több kérdés mindössze 45 perc alatt!)

Az a gyermek, aki magabiztosan áll neki a feladatoknak, sokkal gyorsabban tud haladni (kevesebbet fog bizonytalankodni), ráadásul olyan példáknak is nekirugaszkodik, amilyenekkel addig egyáltalán nem találkozott. Így sokkal jobb eredményt tud elérni, mint az, akinek a tudása hasonló, de jóval kevesebb az önbizalma. – állítja B.Békési Beáta a Matek Oázis alapítója, matematika tanár.

Tehát az önbizalom erősítése sok plusz pontot jelent a felvételin!

Az önbizalom erősítéséért a szülők sokat tudnak tenni. „Bízom benned, tudom, hogy meg fogod tudni csinálni! Lehet, hogy most még sok hiányzik a tudásodból, de ha tanulsz rá, készülsz kitartóan, meglátod, sikerülni fog!” Ha a biztatás tettekben is megnyilvánul – pl. együtt ülnek le a gyerkőccel néha a feladatsorok elé – az még meggyőzőbb. Amire viszont nagyon kell vigyázni, hogy a türelmetlenségnek még a nyoma se látsszon rajtunk! Egy-egy rossz kiszólás is sokat rombol az önbizalmán. Elég csak annyit mondani néha, hogy „hát ezt sem tudod?!”, és pont az ellenkezőjét érjük el, mint amit szerettünk volna.

Vigyázni kell arra is, hogy kudarcokat gyűjthet a gyermek, ha az előző évek felvételi feladatainak egy jó részével nem boldogul. Így könnyen megerősödhet benne az, hogy én erre képtelen vagyok. Úgy hat ez, mintha rögtön a mély vízbe dobnánk az úszni tanulót.

Hogyan érdemes tehát készülni a matematika központi felvételire, hogy az a lehető legjobb eredménnyel végződjön?

Van, aki látva, hogy milyen messze a cél, felkészítőre küldi a gyermekét (iskolában, online, vagy külön szervezett felkészítésre), és ettől reméli a megoldást. A felkészítőkön – ahol többnyire szintén a feladatsorokat oldják meg sorban egymás után –  a legtöbb feladat megoldását nem a gyerekek találják ki, hanem a tanár szépen, érthetően elmagyarázza. Így az az érzése támad a gyereknek, hogy „akkor ezt már tudom!”… pedig ez nagy tévedés! Megérteni egy megoldást, vagy önállóan  megoldani a példát– két nagyon különböző dolog.

Érdemes otthon kipróbálni: megkérni a gyermeket, hogy oldja meg önállóan másnap azt a nehezebb feladatot, amit a felkészítőn érthetően elmagyaráztak neki. A legtöbb gyerek sajnos nem fogja tudni reprodukálni a megoldást!

Fontos lenne először felépíteni a szükséges tematikus tudást, és csak utána nekiesni a feladatsoroknak. A többismeretlenes szöveges feladatok, kombinatorika, sorozatok, térgeometria, stb… ezekhez, és a hozzájuk kapcsolódó típusfeladatokhoz módszereket és biztos tudást kell adni a felvételizőknek, hiszen .nem tanulták ezeket előtte a suliban. Sok gyereknek vannak hiányosságai is, így a már tanult dolgokat is érdemes megszilárdítani.

Ma már az interneten is találhatnak segítséget a szülők a felvételi felkészüléshez.

Ám arra vigyázni kell, hogy ha valaki csak kész feladatmegoldásokat nézeget, attól nem jut sokkal előbbre. Ez olyan, mintha valaki pl. biciklizni akarna megtanulni úgy, hogy biciklis videókat néz. Csinálni kell ahhoz, hogy megtanuljunk valamit, ha csak nézzük, az kevés.

Erre a problémára dolgoztuk ki a Matek Oázis – módszert:. A www.matekmindenkinek.hu oldalon a gyerekek sokkal aktívabban tanulnak, mint egy átlagos felkészítőn. A magyarázatok közben  rengeteg jól kalibrált kérdést kapnak. Mert ha túl könnyű a kérdés, nem fejlődik a gyerek, ha pedig túl nehéz, nem tudja – de sokszor nem is meri – megugrani. A válaszra rögtön visszajelzést kap. Megerősítést, ha jól válaszolt, vagy korrigálja a program, ha netán elrontott valamit. A kérdésekre adott válaszai nemcsak a tudás elmélyítését segítik, hanem sikerélményt is biztosítanak neki. Nagyon gyorsan és vidáman lehet így tanulni.

A sikerélmény pedig erősíti az önbizalmát!

 Az oktatóprogrammal komoly sikereket ért már el az a több, mint 4000 diák, akik az elmúlt években evvel készültek. Sok-sok hálás levelet kaptunk, méghozzá olyanokat, hogy még a szülők is ámultak a gyerek fejlődésén. Volt, aki arról számolt be nagy örömmel, hogy 12 pontos próbafelvételi után 2 hónappal 36 pontos írásbeli, és úgy, hogy közben a félévi jegye is javult! De ami a legfontosabb, hogy kivirult, magabiztosabb lett a matekban, megkedvelte, pedig előtte utálta. Több olyan visszajelzést is kaptunk, hogy a diák az iskolában a legjobb felvételit írta, pedig volt sok jobb matekos nála.

Jelentős versenyelőny a gyerekeknek, ha ugyanannyi idő alatt messzebbre tudnak jutni a felkészülésben, mint a társaik, és még magabiztosabbak is lesznek a felvételire. Az oktató program pontosan ezt az előnyt adja a vele készülőknek. Nézd meg itt, hogyan működnek a felvételi felkészítő programok:

4. osztályosoknak

6. osztályosoknak

8. osztályosoknak

Ez a cikk szponzorált tartalom. Ha Ön is szeretne ilyent Budapest környékének egyik legismertebb portálján, amely már Magyarország 11. legolvasottabb hírportálja, akkor kattintson ide! Áraink tetszeni fognak, ráadásul még 1 millió olvasót is tudunk garantálni a pr-cikkek kiemelésének.