Addig nem kapja meg a Fővárosi Önkormányzat a Lánchídra szánt állami pénzeket, amíg nem engedik fel rá az autókat – jelentette be az Indexnek a Közép-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosa.

Nem tartják be a megállapodást

Láng Zsolt szerint a hatmilliárdos támogatás egyik feltétele volt, hogy a „gépjárműforgalom ezen közúti szakaszon való teljes vagy részleges korlátozása ne haladhatja meg a 18 hónap időtartamot.” Szerinte a főváros nem tartja be a megállapodást, mert péntektől csak a buszok, a taxik, a motorosok és a kerékpárosok használhatják a hidat. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Erről egyeztek meg

Karácsony Gergely szerint a főváros azt a menetrendet követi, amiről a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának 2020 februári ülésén megállapodtak. Az RTL Híradójának a főpolgármester azt mondta, hogy a most bevezetett forgalmi rendet a korábbi államtitkár, Vitézy Dávid javasolta.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Társadalmi egyeztetés lesz

Ahogy a Budapestkörnyéke.hu hírportálon beszámoltunk róla, Budapest egyik szimbóluma még egy évig egyszerre lesz turistalátványosság és munkaterület, Karácsony Gergely főpolgármester pedig társadalmi egyeztetéssel döntené el, hogy végül visszatérhet-e majd rá a teljes forgalom, vagy örökre kizárják a magánautókat.

Helyfoglaló teszt

A főváros az átadás előtt egy fotóval akarta szemléltetni, hogyan fér el 60 ember a Lánchídon, ha autóval, ha busszal vagy ha biciklivel közlekedik – írja a Telex. A szemléltetés után a főváros arra jutott, hogy a leghatékonyabban busszal tudnak az emberek közlekedni, mert így foglalják el a legkevesebb helyet a városi utakon. Biciklivel is nagyjából helytakarékosnak lehet lenni, de az autókkal elég nagy sor alakul ki.

Poszt a tesztről:

Így számolták ki

A kísérletben a BKK, a Városháza és más fővárosi cégek önkéntesei vettek részt, modellezve, hogy hogyan fér el 60 ember a Lánchídon autóval, busszal, illetve biciklivel. A 60 ember utazásához szükségünk volt 1 db szóló buszra, 60 db biciklire, 46 db autóra Egy ilyen busz teljes kapacitása 80-90 fő, szóval 60 ember még viszonylag kényelmesen utazhat rajta. Mivel egy autóban átlagosan 1,3 ember utazik, ezért 60 fő elszállítására elegendő volt 46 autót segítségül kérnünk.

Az autó a legrosszabb

Balogh Samu posztja szerint a leghatékonyabban busszal tudunk közlekedni, biciklivel is helytakarékosak lehetünk, ráadásul biciklizni egészséges nekünk és a városnak is a zéró károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően. Autóval viszont végeláthatatlan sor alakul ki a Lánchídon, még úgy is, hogy a kép kedvéért egymás mellett, két sávon állnak az autók a hídon. Ráadásul mozgásban sokkal több teret foglalnak a járművek, mint szigorúan egymás mögé parkolva – tette hozzá.

Fenntarthatóság a cél

A főpolgármester kabinetfőnöke ezt írja: Éppen emiatt döntöttünk civil szervezetek és a budapestiekből álló közösségi gyűlés javaslatára amellett, hogy a Lánchíd felújítása végéig tartó tesztidőszakban csak a buszok, taxik, motorosok és biciklisek használhassák az átkelőt. Míg korábban mindenki vesztese volt az állandó dugóknak, most szabad utat adtunk a fenntartható közlekedési módoknak. A kísérlet végén, várhatóan jövő nyáron pedig a budapestiek dönthetnek majd arról, hogy milyen legyen a Lánchíd felújítás utáni, végleges forgalmi rendje.

Kiakadt az Autóklub

Társadalmi vita követel a Lánchídról a Magyar Autóklub. A szervezet közölte: támogatják a klímacélok megvalósítását, de a Lánchíd funkcióváltásával kapcsolatban a lehetőségek megfontoltabb átgondolását kérik. Az autós érdekvédő szervezet szerint várhatóan megnő a forgalom a kerülő utakon, ezzel együtt a környezeti szennyezés is köszönhetően a közúti kapacitások megnyirbálásának.

    A járdák és aluljárók felújításával folytatódik

    A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint a Lánchíd felújítása – a közlekedés biztosítása mellett – az eredeti tervek szerint halad tovább, ezért a teljes átadásáig a híd továbbra is munkaterület. A kivitelezés többek között a járdák és a hídfőkben lévő aluljárók befejezésével, valamint a műemléki elemek rekonstrukciójával folytatódik.

    Megnövelik a járatsűrűséget

    Gyalog majd a felújítás végleges szakaszának lezárta után, előreláthatólag 2023 őszén lehet átkelni a hídon, ezért addig a BKK buszaival a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között – mindkét irányban – díjmentesen lehet utazni. A BKK a korábbinál több mint 20 százalékkal nagyobb kapacitást biztosít azoknak, akik a Lánchídon közösségi közlekedéssel utaznak. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

    Kiemelt kép: Teszt – Forrás: Balogh Samu Facebook oldala