A pénteki Kormányinfón azt mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter, hogy: „addig büntetjük a légitársaságokat, amíg nem járnak pontosabban a gépek”. A MÁV-ról viszont azt mondta, hogy vis major helyzetnek kell tekinteni az üzemavarokat. A kánikula első 10 napjában a vonatok 30 százaléka késett, vagy egyáltalán el sem indult. 

Vis major

Lehet-e számítani fogyasztóvédelmi eljárásokra a MÁV-nál, kérdezték Gulyást Gergelyt a pénteki Kormányinfón.  A miniszter szerint, amikor 40 fok van, a jelenlegi vasúti pályarendszer mellett lesznek késések. Ez szerinte a vis major kategóriába tartozik, de természetesen a MÁV-nak is jobban kellene működni.  A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Gulyás szerint olcsó a MÁV 

Az a helyes, ha valaki egy szolgáltatásért fizet, akkor azt meg is kapja. Ha megnézzük a vonatjegy árakat, nem lehet azt mondani, hogy azok nagyon magasak lennének, a vármegye- és országbérlettel a miniszter szerint Európában a legolcsóbban lehet közlekedni.

35 ezer járat 

A hőségriadó első 10 napjában , vagyis július 5-15 között, több mint 35 ezer járat indult el, ezek több mint 70 százaléka pontosan vagy 6 percnél kisebb késéssel közlekedett – közölte a MÁV kommunikációs igazgatósága az rtl.hu érdeklődésére. A MÁV azt javasolta azoknak az utasoknak, akiknek tényleg nagyon kellett utazniuk, hogy menjenek inkább busszal. A Volán járatainak 84 százalékán ugyanis van klímaberendezés, míg a vonatokon sokkal rosszabb a helyzet. Ehhez képest a MÁV-Start szerint a járataikon számottevő utascsökkenés nem mutatkozott, magas kihasználtsággal közlekednek.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Egy kis statisztika 

A MÁV elismerte, hogy valóban rengeteg járata késett. A július 5. és 15. közötti időszakban a 35 ezer járat 30 százaléka késett, ez azt jelenti, hogy 10 500 esetben nem értek pontosan célba az utasok. Az adataik alapján ráadásul a vonatok 1,6 százaléka maradt el vagy pótolták busszal. Ez a 35 ezres járatszámmal számolva 560 vonatot jelent, ebből 73 esetben lehetett buszozni helyette, 487 vonat pedig egyszerűen kimaradt.

Üzemzavarok a MÁV-nál

Csütörtökön a 444.hu számolta össze, hogy pár óra alatt 11 üzemzavar volt a MÁV-nál, szerdán pedig órákig nem járt a vonat a Nyugati pályaudvar és Kőbánya között, mert tönkre elszakadt a felsővezeték.  A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.