Korábban 2,7 milliárd forintot kapott a főváros a Rákos-patak mellé tervezett kerékpárút megépítésére, de a projekt nem lett kész időben. A Főpolgármesteri Hivatal szerint nem vettek fel támogatási előleget, így nincs mit visszafizetni.
„Nem megalapozott tartalommal”
A Főpolgármesteri Hivatal reagált a Rákos-patak menti kerékpárúttal kapcsolatban, Horváth Tamás polgármester Facebook-oldalán megjelentekre: „a VEKOP kerékpáros projektek támogatási szerződéseit még az előző városvezetés ideje alatt, 2016 decemberében kötötték meg, szakmailag nem megalapozott műszaki tartalommal és költségvetéssel”. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Átalakították a projektet
Az új városvezetés 2020-2021-ben a projekteket átstrukturálta, így a Rákos-patak menti kerékpárútra vonatkozóan is új, megemelt összegű támogatási szerződést 2021. augusztusban írták alá.
Nincs visszafizetés
Azt pedig cáfolták, hogy bármit vissza kellene fizetni az uniónak: „A Főváros megkereste a kormányzatot a forrás alternatív felhasználási javaslatával, de a kormányzat tájékoztatása szerint erre nem volt lehetőség az operatív program túlterheltsége miatt – ez azt jelenti, hogy a fel nem használt összeg nem veszett el, nem kellett visszafizetni az uniónak, hiszen nem vett fel támogatási előleget sem a Főváros, sem a BKK, így visszafizetési kötelezettség sem keletkezett” – írták.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Bíznak a megépülésében
A fővárosi önkormányzat továbbra is elkötelezett a Rákos-patak menti kerékpárút megépítésére, és reméli, hogy a kormány biztosít majd megfelelő forrást rá a következő uniós ciklusban.
Komfortosabb, biztonságosabb
Júliusban írt arról a BudaPestkörnyéke.hu, hogy komfortosabbá és biztonságosabbá válhatnak a Duna-menti (EuroVelo 6) kerékpárút 1., 2. és 3. kerületi szakaszai. A fejlesztés célja, hogy Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalán biztonságosabban és gyorsabban lehessen haladni, úgy, hogy a sétálókkal, gyalogosokkal kevesebb legyen a konfliktus.
A Dunához közel épül meg
Az 1., 2. és 3. kerületet érintő, kiemelt jelentőségű projekt során korszerűbb lesz, és részben új nyomvonalon, a Dunához közelebb épül meg a békásmegyeri Barát-patak és a Lánchíd közötti kerékpáros útvonal. A tervezett útvonal az északi városhatárnál közvetlenül kapcsolódik a 2020-ban átadott, Békásmegyer és Szentendre közötti EuroVelo 6 kerékpárúthoz, délen pedig a Lánchíd-felújítás keretében megújuló gyalogos és kerékpáros aluljárón át a Duna-menti kerékpárút déli részéhez csatlakozik.
Budapest és az agglomeráció érdekében
A tervezett fejlesztések egyszerre szolgálhatják a budapestiek, az agglomerációban élők és a régióba érkező turisták, kirándulók érdekeit. A főváros egyik legszebb területét érintik a Duna-parton, ahol a korszerűsítés után a kerékpárral közlekedők és a gyalogosok is biztonságosabb környezetben élvezhetik a kilátást.
Mindennapi és turisztikai használatra
A Folyók útja elnevezésű EuroVelo 6 kerékpáros útvonal budapesti szakasza az egyik legforgalmasabb a városban, érinti a budai oldalon a Bem rakpartot, Óbudát és Rómaifürdőt is. A békásmegyeri Barát-patak és a Lánchíd között átalakítani tervezett kerékpáros útvonal hossza 13,3 kilométer.
Mindenre alkalmas
A tervezéskor fontos szempont volt, hogy turisztikai, rekreációs és napi közlekedési célra egyaránt alkalmasak legyenek a létesítmények. A tervezett megoldások között szerepel új kerékpárút és sétány építése, a meglévő kerékpárút burkolatának szélesítése, felújítása, útbaigazító táblarendszer kialakítása, valamint a csomópontok biztonságosabbá tétele. A tervek nemcsak a kerékpárút fejlesztését, hanem egyes szakaszokon a Duna-menti sétány kiépítését is tartalmazzák. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép forrása: rakosmente.hu