A jelek szerint mint ha meg sem történt volna a 28 áldozatot követelő tragédia, még mindig nem sikerült tanulni a rettenetes katasztrófából. Így elviekben akár újra megismétlődhet a katasztrófa.

Fittyet hánynak az előírásokra

Noha több korlátozást is bevezettek az úgynevezett szállodahajókra a Duna budapesti szakaszán, ennek ellenére sokan nem tartják be a szabályokat – derül ki az rtl.hu cikkéből. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Új rendelkezések

A portál emlékeztetett, hogy a tragédiát követően meghatározták a 80 méternél nagyobb hajóknak, hogy menetiránytól függően milyen irányban fordulhatnak meg, a szárnyashajók kivételével megtiltották a fordulást az összes hajónak az Erzsébet híd és a Szabadság híd közötti szakaszon.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Külön rendelkezések

Emellett este 18 és 24 óra közt a Rákóczi híd és az Árpád híd közötti szakaszon tilos megfordulniuk, védve ezzel a kisebb sétahajókat. A szabályozásban nincs pontosan előírva, de a 80 méternél hosszabb hajók a szállodahajók.

Levágják gyorsan

Azonban sok kapitány fütyül erre a szabályra és sétahajóként úsznak a Dunán. Mivel a Margit híd és az Árpád híd közötti szakaszon semmiféle látnivalót nem tudnak nyújtani az utasoknak, így inkább megfordulnak a Margit hídnál.

A rendőrök is intézkednek

Ez persze nem csak tilos, hanem balesetveszélyes is. A portál megkereste a Budapesti rendőr-főkapitányságot (BRFK), ahol azt mondták, ismerik a problémát. Emiatt a vízirendészet több alkalommal intézkedett már ilyen szabálysértés miatt.

Ekkora bírságokat szabtak ki

Szabtak már ki helyszíni bírságot, de szabálysértési eljárás is indult már. „A szabálysértések számáról nem rendelkezünk kimutatással. A helyszíni bírság 5-50 ezer forintig, a pénzbírság 5-150 ezer forint között volt” – fogalmaztak válaszukban.

Mindent látnak

Persze nem kell mindig a helyszínen lenniük: a nyolcvan méternél hosszabb személyhajók elektronikus hajóhelyzet-meghatározó és adatközlő készülékkel rendelkeznek, így az őrsön elhelyezett munkaállomáson is ellenőrzik a szabályok betartását.

Nagyobb szabálykövetés kellett volna

A jogszabályok egyébként nem tiltják, hogy a szállodahajók sétahajóként közlekedjenek. Az rtl.hu iparági forrása szerint csupán a szabályokat kellene betartani, amellyel a Hableány-katasztrófa is megelőzhető lett volna.

Korábban mindenki helyeselte

Korábban egyébként a szállodahajók teljes tiltása is felmerült, közvetlenül a tragédia után, amelyet mind Tarlós István akkori, mind Karácsony Gergely jelenlegi főpolgármester is támogatott. Ám a városvezetés megváltoztatta korábbi álláspontját.

Változó vélemények

Friss közlésük szerint nem cél a teljes ellehetetlenítés, azonban a belvárosi szakaszokon a kikötési lehetőségeket racionalizálni, korlátozni szükséges. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

(Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán.)