A dugókat ugyan nem csökkentené, de a légszennyezettséget megoldanák a hidrogénmeghajtású autók. Úgy tűnik a világ nagy autógyártói ráugranak a lehetőségre, úgyhogy az elektromos autók mellett hamarosan egyre több üzemanyagcellás kocsival is találkozhatunk majd az agglomerációban.
A hidrogénmeghajtás nagy előnye, hogy nem keletkezik káros kipufogógáz, mindössze víz távozik az autóból. A hidrogént szinte bármiből, vízből, levegőből vagy akár szemétből is elő lehet állítani.
Az ilyen autók a hidrogént árammá alakítják át, így végső soron ezek is elektromos autók, de a hatótávolságuk jelentősen nagyobb, mint a hagyományos akkumlátorral működő kocsiké, ezekbe csak hidrogént kell tölteni és simán elmennek 6-900 kilométert.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Hidrogénes autók Magyarországon
Jó hír, hogy a magyarországi fejlesztési szakpolitikában is megjelent a technológia alkalmazását támogató infrastruktúra terve: az elképzelések szerint 2020-ra kettő, 2025-re öt,2030-ra 14 darab H2-töltőállomás üzemelhet Magyarországon”– mondta az Origo beszámolója szerint Mayer Zoltán, a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület főtitkára.
Kína egyébként évi 28 millió jármű értékesítésével a legnagyobb autópiac a világon, 2030-ra már 1 millió darab üzemanyagcellás jármű forgalomba állításával számol, holott jelenleg csak 1500 közlekedik az utcákon, melyek nagyrészét buszok teszik ki. Japán, ahol évente 5 millió új autó kerül értékesítésére, 2030-ra a jelenlegi 3400 darab hidrogénnel működő járművet 800 000 darabra tervezi növelni – írja a Portfolio.
A Toyota már árul ilyen autót
A Toyota már 2014 végén megjelent a Mirai modellel, de világszerte kevesebb mint 10 000 darabot tudott csupán értékesíteni. A Hyundai a Nexo modelljét tavaly márciusban dobta piacra, de alig 2900 kelt el globálisan belőle. A Daimlernek is van üzemanyagcellás autója, de eddig még csak egy maréknyi vállalati és állami szereplőnek tudták értékesíteni.
Miért nem terjedtek még el?
Mert kevés a hidrogénes töltőállomás, azért kevés, mert kevés ilyen autó van. Ez az ördögi kör úgy szakítható meg, hogy több ilyen autót gyártanak, így nagyobb igény lesz ilyen kutakra is.
A másik probléma a hidrogénes autókkal, hogy a hidrogén nagyon robbanékony gáz, ezért sokkal elővigyázatosabban lehet kezelni, mint a benzint. Technikailag ugyan már megoldották ezt a problémát, ettől függetlenül a hidrogéntől sokan félnek.
Környezetbarát dugók
Mivel a hidrogén elégetésekor víz keletkezik, roppant környezetbarát. Ha az előállításához szükséges áramot alternatív módon, például napelemekkel állítják elő, akkor tényleg nulla károsanyagkibocsátás történik. A dugókat azonban nem szünteti meg, azonban legalább nem kell mások rendkívül egészségkárosító kipufogóbűzét szagolni.
Kiemelt kép: illusztráció, MTI Fotó