A Ferihegyi reptérre vezető út mindig is Budapest egyik szégyene volt. A hozzánk érkező külföldi turisták, kormánydelegációk ezen a vacak úton döcögnek be a városba. Az Orbán-kormány emberei 14 év után végre kimondták: ciki ez az út az országra nézve, fel kell újítani. Kár, hogy 2030-re lesz csak kész, feltéve ha nem jár úgy ez a fejlesztés is, mint szinte minden Budapesten és környékén: beígéri az Orbán-kormány, választást nyernek az ígérettel, aztán törlik a projektet valamilyen mondvacsinált okkal.

Nagyon-nagyon sokára lesz kész

A kormányhivatal közleménye szerint felújítják és kibővítik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérhez vezető utat. A beruházás várhatóan 2026-ban kezdődik el és előreláthatóan 3,5-5 évig tart. A kormányhivatalok oldalán megjelent dokumentum szerint a szakasz jelenleg nemcsak balesetveszélyes, hanem kedvezőtlenül hat az ország megítélésére is. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Elkezdődött a hatásvizsgálat

A Pest Vármegyei Kormányhivatal közleményben tudatta, hogy környezeti hatásvizsgálati eljárás indul a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti elérhetőségének javítása érdekében. A fejlesztés az Üllői út – Határ út csomóponttól Budapest közigazgatási határán kívül, a Market Center csomópontjáig terjed majd.

Balesetveszélyes és ciki

A dokumentum érvelése szerint a felújításra azért van szükség, mert az érintett szakasz “balesetveszélyes, zavarérzéken és alacsony színvonalú útként jelenik meg a nemzetközi légi utasok számára, amely kedvezőtlenül hat az ország megítélésében.” – írják.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Nagyon szép és jó lesz

A rekonstrukció célja „egy egységes, korszerű, nagyvároshoz méltó út létrehozása”, amelyet részben „szélesítéssel, a közösségi közlekedés előnyben részesítésével, az érintett városrészek közötti keresztirányú közúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolatok javításával, a zajvédelem biztosításával és a zöldfelületek növelésével” szeretnének elérni.

Varázsütésre kevesebb autó?

A dokumentum kitér arra, hogy a beruházás nem növelheti a belváros közúti terhelését, és a külső kerületekből, valamint az agglomerációkból beáramló forgalom sem növekedhet a hatására. Arról persze nem írnak, hogy ezt hogyan érhetik el. Varázsütésre ugyanis nem lesz kevesebb autó egy jobb minőségű belvárosba vezető úton.

2030 előtt ne is számíts rá

A beruházást, amely nemzetgazdasági szempontból kiemelt fontosságú legkorábban 2026-ban kezdik el, a teljes időtartamát pedig 3,5-5 évre becsülik, vagyis 2030 előtt aligha utazhatunk rajta, vagyis még sokáig ciki lesz ez az út az országra nézve.

Semmit nem fejlesztett 14 év alatt ezen a környéken az Orbán-kormány

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter korábban arról beszélt, hogy a kormány feladatának tartja, hogy a reptérre vezető infrastruktúrát fejlessze. „Több terminál kell, és a reptérre ki kell vinni, illetve onnan el kell hozni az embereket” – fogalmazott július elején a miniszter. Arról persze nem beszélt, hogy az Orbán-kormány az elmúlt 14 évben miért nem fejlesztett egy métert sem a Ferihegyi reptérre vezető úton. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: Ferihegyi repülőtérre vezető út – Forrás: Google