Hamarosan ismét használatba lehet venni a jelentősen bővülő 2-es terminál előtti régi/új parkolót, sőt az üzemeltető a villanyautó-töltőkről is gondoskodik.
Parkolóház
A Budapest Airport központ nagy parkolóját még 2018. október 1-én zárták le, egy új parkolóház építése miatt, írja a hvg.hu. A többszinten létesítmény építési engedélyét aztán a főváros kormányhivatal visszavonta 2018. decemberében, pedig addigra már elkezdődtek az építési munkák. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Még a csúcsforgalom előtt
A vállalat végül tavaly döntött úgy, hogy visszaépíti a korábbi terminálparkolót, amit új funkciókkal is kibővítenek. A munkálatok nemrégiben kezdődtek el, a lap információi szerint pedig még a nyári csúcsforgalom előtt, június magasságában fog elkészülni a 786 férőhelyes régi/új parkoló, amiben elektromos autók töltésére alkalmas pontokat is üzembe helyeznek.
Pár perc séta
Nyolc dedikált parkolóhelyet kapnak az utazási irodák turistabuszai, a reptérre érkezők pedig az autóiktól fedett járdán, pár perces sétával közelíthetik meg a 2A és 2B terminálokat. A tervek szerint pedig az új parkoló egészen addig lesz használatban, amig a jelenleg tervezési fázisban lévő harmadik terminálhoz kapcsolódó ún. multimodális csomópont építése el nem kezdődik.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
A harmadik terminál
Egyébként a harmadik terminál első fő részeit a tervek szerint 2030-ban adják majd át, így a reptér kapacitása várhatóan a duplájára nő majd. Az első terminál újranyitását pedig 2025-re tervezik.
E-töltő infrastruktúra
A Budapest Airport összesen 83 elektromos töltőállomást telepít – 102 töltőponttal – a reptéren, 1,3 milliárd forint beruházással a repülőtér-üzemeltető flottájába tartozó járművek és a légikikötőben tevékenykedő partnercégek kiszolgálására. A költségek felét az Európai Unió 650 millió forintos támogatása adja, a másik felét a társaság önerőből biztosítja. A tájékoztatás szerint a töltőpontokat 2025. augusztus 31-ig, három ütemben telepítik.
Pályázat
A közleményben felidézik, hogy a Budapest Airport 2022-ben pályázott az Európai Unió CEF 2 Transport – Alternative Fuels Infrastructure Facility elnevezésű támogatási programjára a Net Zero Airport című projektjével, ennek keretében írták alá a közelmúltban a 83 töltőállomás telepítéséről szóló támogatási szerződést.
Már vannak töltőpontok
A közleményben ismertetik, hogy a Budapest Airport már eddig 66 elektromos autótöltőpontot telepített, amelyből 35 a repülőtér nyilvánosság előtt elzárt területén, míg 31 a repülőtér egyéb helyén található.
Évek óta fejlesztik
A Budapest Airport hangsúlyozta: évek óta fejlesztik az elektromosjármű-töltő infrastruktúrát, és a partnervállalatokat is ösztönzik az e-mobilitásra. A repülőtér-üzemeltető emlékeztetett: a közelmúltban 134 földi kiszolgáló járművet, illetve 24 flotta- és menedzserautót cseréltek hagyományos meghajtásúról elektromos vagy hibrid modellre, ezzel évi 412 000 liter üzemanyag, és megközelítőleg 1080 tonna szén-dioxid-kibocsátás takarítható meg.
Főtaxi
A kitér arra, hogy a Főtaxi, a Budapest Airport szerződött partnere is kiemelten kezeli az e-mobilitás előmozdítását, és flottájának 30 százalékát már elektromos vagy hibrid járművekre cserélte. A Főtaxi repülőtéri pufferparkolójában már hat ultragyors elektromos töltőpont működik, amelyek száma 2025 végéig várhatóan 26 töltőponttal bővül. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Facebook/Valentinyi Kata