Aki csak teheti inkább messziről elkerüli a lajosmizsei és a veresegyházi vasútvonalat, mert olyan pocsék és minősíthetetlen állapotban van. A Budapesti Fejlesztési Központ most elkezdte az igények felmérését, mert az Európai Unió támogatásával ezek a vonalak is felzárkózhatnak a 21. századhoz.

Pocsék állapotban vannak

Indul a két legrosszabb állapotú budapesti elővárosi vasútvonal fejlesztése. Megjelent a közbeszerzési felhívás a Budapest–Veresegyház–Vác és a Budapest–Lajosmizse–Kecskemét vasútvonalak felújításának és kapacitásuk bővítésének komplex tervezésére – írja Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója a közösségi-oldalán. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Elmaradott vonalak

Ez a két elővárosi vonal a legelmaradottabbak, már csak ezek maradtak végig egyvágányúak. Egyéb műszaki és utaskényelmi paramétereik is rosszak, mind a két vonal messze potenciálja alatt teljesít.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

40-el döcög a vonat

A lajosmizsei vasutat eddig nem villamosították, a pálya zömén 40 km/órás sebességgel zötyög a vonat. Veresegyház felé sem sokkal jobb a helyzet, errefelé is 40-50 km/órás sebességgel dübörögnek a vonatok.

Szutykos megállók

A megállóhelyek szolgáltatásai sem felelnek meg a mai követelményeknek, nem akadálymentesek és hiányoznak az autóparkolók és kerékpártárolók, de néhol a megállók elhelyezkedése is rossz az utasok számára.

Inkább az autót választják

Budapest közlekedési problémái egyértelműen az agglomerációból erednek. Budapest környékének növekvő népessége színvonalas közösségi közlekedés híján zömmel autóval jár a fővárosba, jelenleg három ingázából kettő személyautóval jön.

Minden harmadik autó a városon kívülről érkezett

Ma csúcsidőben Budapest útjain minden harmadik autó az agglomerációból érkezett, és minden második autóval megtett kilométert ezek az autók teszik meg. Ugyanakkor a felmérések szerint gyakorlatilag kétszer ennyien is használnák összességében az elővárosi vasutakat, ha mennyiségben és minőségben javulna a szolgáltatás.

Jó vasút, sok utas

Ugyanezt mutatják a már fejlesztett vonalak adatai, a közelmúltban rekonstrukciót kapó esztergomi és székesfehérvári vonalakon lényegében duplájára emelkedett a forgalom. De az utasok az alacsony szolgáltatási színvonal ellenére a kevés veresegyházi és lajosmizsei vonatot is kihasználják ma, sokszor zsúfoltak a szerelvények, a veresegyházi vonalon naponta a jelenlegi körülmények között is mintegy tízezren, a lajosmizsein ötezren utaznak.

Nagy fejlődési lehetőség

A Budapest Fejlesztési Központ modellezése alapján a felújítást követően a veresegyházi vonalon az eddigihez képest háromszorosára, a lajosmizsein pedig háromszorosára-négyszeresére nőhet az utasszám.

Európai Unió fizeti a számlát

Európai pénzből a két vonalon a beépítettségtől és a pálya vonalvezetésétől függően 80–120 km/órára növelik a sebességet, a megállóhelyeket akadálymentessé teszik, P+R parkolókat és B+R tárolókat építenek.

15 percenként járnak majd vonatok

Mindkét vonalon készülnek majd második vágányok, a vonatok pedig akár 15 percenként is követhetik egymást. Ha elkészül a fejlesztés egészen más világba csöppenhetnek azok, akik már ma is ezeket a korszerűtlen vonalakat használják. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Lajosmizsei vonal – Forrás: lajosmizsevasut.hu