A 20 milliárdért felújított, majd sorozatos hibák miatt újra lezárt M0-ás hárosi hidját, hivatalos nevén a Deák Ferenc hidat az iskolakezdésre végre újra megnyitják a forgalom előtt. Ezzel még nincs kész minden, karácsonyig ugyanis többször fogják még részlegesen lezárni a pocsékul felújított, Magyarország legforgalmasabb hídját.

Szeptember 1-től ismét járható

Augusztus végére befejeződtek az M0-ás hárosi hídjának teljes lezárásával járó javítási és megerősítési munkái. A közlekedők szeptember elsejétől ismét használhatják az átkelőt, az M1 felé vezető oldalon három sávon haladhat a forgalom – adta hírül az Innovációs és Technológiai Minisztérium. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Esti korlátozások még lesznek

A várhatóan karácsonyig tartó további munkálatok miatt újabb teljes lezárásra már nem, csak néhány órás eseti forgalomkorlátozásokra lehet számítani, amelyeket kizárólag a hétvégékre időzítenek majd.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Két híd egymás mellett, a bal oldali (északi) volt lezárva

Fotó: BudaPestkörnyéke.hu

Mulasztások

„A kivitelező mulasztásai hosszú ideje nehezítik a közlekedést az M0 déli szakaszán. A Strabag vezette konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el, ezért bosszantják régóta a híd biztonságos használata érdekében szükséges újabb beavatkozások a térségben utazókat. A tanítási szünetre ütemezett teljes lezárás feloldásával szeptembertől megint három sávon haladhat a forgalom az M1 irányába” – mondta Schanda Tamás, az ITM miniszterhelyettese.

Újabb próbaterhelés

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei próbaterhelést követően, augusztus 31-én délután kezdik meg a lezárás felszámolását. Szeptember 1-én kora reggelre a halásztelki felhajtóval együtt nyitják meg ismét a Deák Ferenc híd északi hídját.

Szerelvények a hídon

Fotó: BPK

Még meg kell emelni a hidat

A befejező ütemben, az év végéig még időszakosan szükség lesz a híd felszerkezetének emelésére és visszaengedésére. Decemberig háromhetente-havonta rövid ideig tartó, eseti forgalomkorlátozásokra lehet számítani.

20 milliárdos silány munka

Ahogy azt az elsők között megírtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon az M0-ás hárosi hídját újra le kellett zárni miután 20 milliárdért felújították. Azok a saruk mentek tönkre, amelyeket már kicserélt a beruházó.

Beszólt a miniszter

Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter egy tavaly novemberi kormányinfón így fogalmazott: „Egészen felháborító munkát végzett a Strabag és annak alvállalkozója az M0-ás hárosi hídján, hogy a saruk már másodszor hibásodtak meg.” Hozzátette: „ami az M0-ás hárosi híddal történt, szerinte egyértelmű a Strabag és annak alvállalkozójának a felelőssége.”

Hiba hiba hátán

A konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd Zrt. nyilvánvaló módon felelőtlenül járt el – mondta az államtitkár, hozzátette: hibázott a sarutípus kiválasztásánál. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. forgalomterelést volt kénytelen bevezetni, a bal pályahidat az M1-es autópálya felé ismételten le kellett zárni.

Minden hibát kijavítanak

Schanda kitért arra is, hogy a Strabaggal kötött, a híd rekonstrukciós munkáiról szóló szerződésnek minden pontját be fogják tartatni. Minden hibát, felületességet, gondatlanságot számon fognak kérni, a lehető legszigorúbban járnak majd el. Emellett vizsgálják annak a lehetőségeit is, hogy az ilyen hanyagul, felelőtlenül eljáró cégeket miként lehetne egyszer és mindenkorra kizárni a közbeszerzésekből.

Az elcseszett híd miatt sok az autó a városban

Karácsony Gergely akkor keményen nekiment a kormánynak. Azt mondta, hogy a belvárosi dugók jelentős részét az M0-ás hárosi híd lezárása okozza, hiszen sokan inkább a belváros felé kerülnek. Szerinte a kormány hibája, hogy csaknem egy évet csúszik a híd teljes felújítása és megnyitása az autóforgalom elől. Itt éred el az összes cikkünket a hárosi hídról!

Legforgalmasabb híd

Az M0-ás déli szektora, ezzel együtt a hárosi híd Magyarország legnagyobb forgalmú útszakasza, és az egyetlen, amelyen napi átlagban több mint 100 ezer jármű halad át. A hidat 1990. november 16-án adták át a forgalomnak. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: M0-ás hárosi hídja (Deák Ferenc híd) – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu