A budaörsi reptéren beindult a pilótaképző biznisz. Nagyjából 3 millióért szinte bárki megszerezheti a pilótajogsit, ehhez viszont sok százszor kell fel és leszállnia, repülnie a környéken. A közelben élők kiakadtak, nem bírják a gyakorlórepüléseket. Állítják: naponta 100 alkalommal is nagyon alacsonyan repkednek az otthonaik felett, kibírhatatlan lett a zaj. Most a lakók kivonultak a repülőtér főbejáratához tiltakozni.

Zajos pilótaképzés

A súlyos zajszennyezést nem a repülőtér normál forgalma okozza, hanem az, hogy Budaörsön pilótaképzést indított a Fly-Coop Kft., az oktatógépek pedig naphosszat repkednek, köröznek kis magasságban a lakott területek fölött – írja a 24.hu.

Körbe-körbe repkednek

Az M1-M-es közös szakászától délre, Kamaraerő, Kőérberek és Budatétény-Erdődűlő légterében úgynevezett iskolakört jelöltek ki. A motoros kisgépek ezen a valójában téglalap alakú útvonalon haladnak körbe-körbe a képzés idején. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Tudtad? Magyarország legnépszerűbb TOP 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu, napi 240 ezernél is több olvasóval! Közben új szolgáltatást indítottunk nektek, mert Budapesten és környékén mindig történik valami. Ne maradj le te sem a jó kis eseményekről. Ide kattintva éred el a naponta frissülő programajánlatunkat. Köszönjük, hogy te is minket olvasol!

A fák tetejét súrolják a gépek

A pilóták többsége a lakók szerint azonban nem az előírt 300 méteres vagy afölötti magasságban repül, hanem emelkedési és süllyedési gyakorlatokat végez, és néha már a házak, fák tetejét súrolva erőlködik, teljes gázon pörgetve a motort. Gyakran több gép is fent van ugyanazon a forgalmi körön, és 1-2 perces sűrűséggel követik egymást.

Játék az emberek idegeivel

„Folyamatosan romlik az életminőségünk. Elveszik a pihenőidőnket. Nem tudunk kikapcsolódni, hosszabb időt a kertben vagy a teraszon tartózkodni. Szinte lehetetlenné vált az otthoni munkavégzés, telefonálás. Lakott terület fölött nem lenne szabad megengedni az oktatórepüléseket, mert ez a folyamatos körözés játék az emberek idegeivel – mondta a portálnak Vass Éva a zaj ellen fellépő lakóközösség képviselője.

Budaörsi repülőtér

Budaörsi repülőtér – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu

Rogán Antal is velük repült

A 24.hu arról is ír, hogy a budaörsi repülőtér üzemeltetését 2017-ben, ahogy akkor sokan előre látták, a Fly-Coop Kft. tulajdonosának projektcége, az Aeroglobe Kft. kapta meg. A Jakab Ernő és fia által tulajdonolt Fly-Coop volt az a cég, amelynek a helikopterével Rogán Antal miniszter és a felesége – mint a Népszabadság megírta – 2016. október elején lagziba utazott a Nyírségbe, de Habony Árpád is repült már a cég gépével.

Legnagyobb pilótaképző

A Fly-Coop 2018-ban létrehozta Magyarország legnagyobb pilótaképző szervezetét, és bár a repülőtér működtetése tavaly átkerült a Magyar Turisztikai Ügynökséghez, a gyakorlati képzések jelentős részét továbbra is Budaörsön végzik. A reptér honlapja szerint egy 100 órás elméleti képzést és 45 órás repülést magába foglaló kurzusért a géptípustól függően 7000-8000 eurót is elkérnek. Magyar és külföldi pilótákat is oktatnak.

Kiakadt a fideszes polgármester

Az érintett terület, Budafok-Tétény fideszes polgármestere, Karsay Ferenc szerint is példátlan és arcpirító, amit megengednek maguknak azok a pilóták, akik nap mint nap semmibe véve a szabályokat teszik tönkre a környéken élők életét – ezt egy videóban mondta a kerület vezetője, aki megígérte rendszeresen mérni fogják a zajterhelést.

Nem kell több gép

A környék lakói leginkább azt szeretnék, ha a pilótaképzést lakott területtől távol végeznék és a budaörsi reptér forgalma visszaállna az eddig megszokottra. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Helikopter a budaörsi repülőtéren – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu