Az építési és közlekedési miniszter egy rendezvényen azt közölte, hogy nem egy, hanem legalább két választást kell megnyerni a lerobbant, leromlott, szétlopott MÁV-csoport infrastrukturális rendbetételéhez.
Két ciklust kér
Hétfő este, a Megafon által szervezett, válogatott közönség előtt tartott Lázárinfón arról kérdezték a minisztert, hogy mikor lesz nemzetközi szinten is elismert vasúti hálózata Magyarországnak? “Évek kellenek a lerobbant, lerombolt, szétlopott, szétbarmolt MÁV-csoport infrastrukturális felújításához. Ez egy ilyen munka. Úgyhogy nem egy választást kell nyerni a MÁV szempontjából, hanem legalább kettőt ahhoz, hogy én ott valamit tudjak csinálni” – válaszolta a fideszes miniszter. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Többen utaznak vonattal
Lázár János arról is beszélt, hogy többen utaznak manapság a vasúton, illetve arról is, hogy nem ért egyet a főpolgármesterrel, mégis biztosítanak előnyöket a budapestieknek is. Szerinte a 2026-os választáson „mindenki a saját sorsáról dönt majd”, mert „vagy sokkal rosszabb, vagy akár valamivel jobb” lesz utána. Hiszen, mint Lázár mondta, a választók arról döntenek, hogy „hogyan fognak boldogulni, és milyen sorsuk lesz”.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Mitől félkész az ország?
Arra a kérdésre, hogy miért nevezi Lázár János félkész országnak Magyarországot, mikor készül el a másik fele? A miniszter szerint nem azzal van a baj, amit megcsináltak, „hanem azzal, amit 2010 előtt az ellenfelek nem csináltak meg, vagy elrontottak”. A politikus példának említette, hogy akkoriban 70 ezer forint volt a minimálbér, mára pedig 310 ezer. Lázárnak az volt a másik ér
Felújítják a szentendrei HÉV-et
Rövidesen teljesen megújul a szentendrei elővárosi vasútvonal. A kormány döntése értelmében megkezdődhet a H5-ös hév teljes felújítása. A beruházás célja a vasútvonal műszaki megújítása és az utasforgalmat kiszolgáló infrastruktúra korszerűsítése egyaránt – jelentette ki a napokban Lázár János. A 2022-es kampányban a kormánypárt szintén megígérte a szentendrei HÉV felújítását, de azóta semmi nem történt. Most újra kampánytéma lett a projekt.
Pénzről még nincs szó
A hvg.hu azt írja, a november 5-én megjelent kormányhatározat szerint a kormány egyetért a H5 Batthyány tér – Szentendre vonal „mielőbbi költséghatékony műszaki felújításával, egyben állomási, megállóhelyi, utastájékoztatási infrastruktúrájának fejlesztésével”. Pénzt azonban egyelőre nem adtak rá, csak „a racionalizált műszaki tartalommal rendelkező, kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás megindításával” értett egyet a kabinet, hozzátéve, hogy a vonalfejlesztés korábbi műszaki tartalmát racionalizálni kell, vagyis minden bizonnyal átdolgozzák. A kormányhatározat az ilyen dokumentumok többségétől eltérően nem jelöl meg se felelőst, se határidőt. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: Lázár János – Forrás: a fotó Adabe mesterséges intelligencia segítségével készült

