Nehogy már a vízművek megbontsa a 11-es utat, majd pár hónappal később az útépítők is megtegyék ugyanezt. A helyiek nem bírnának ki két ekkora forgalomkorlátozással járó munkát, ezért a kettőt csinálják meg inkább egyszerre. Lényegében erről írt levelet Szentendre polgármestere, Fülöp Zsolt a beruházási és közlekedési miniszternek, Lázár Jánosnak. A környéken élők még az ötletbe is beleborzonganak, hogy kétszer zárják le a 11-est részben, vagy egészben. Óriási ötletelés indult, hogyan lehetne megoldani a forgalom elterelését, aztán jött a minisztérium, akik egy friss levélben egyértelművé tették a helyzetet. Közben a térség országyűlési képviselője, Vitályos Eszter, aki a 11-es felújításával kampányolt, most hallgat. Inkább vitorlázókról, karácsonyfákról és önmagáról posztol, úgy tűnik egyáltalán nem lobbizik a választóiért.

Elviselhetetlen forgalom

A DMRV tavasszal megkezdheti az ivóvízhálózat korszerűsítését Szentendre belterületén. Ez jó hír. De rossz is, ha a 11-es út ígért felújítása nem történik meg ezzel együtt – írja Szentendre polgármestere, Fülöp Zsolt a közösségi oldalán, majd így folytatja: “Már ma is elviselhetetlen a városra nehezedő autósztrádányi forgalom, amely egy vagy több sáv kiesése esetén az egész Dunakanyar közúti közlekedését megbénítja. Nem várható el az itt élőktől, hogy kétszer egymás után elviseljék ezt a káoszt. Ezért írtam levelet az illetékes miniszternek.” – teszi hozzá a polgármester. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Egyszerrel legyen a két beruházás

Fülöp Zsolt az is leírta, hogy a Szentendrén és környékén élők érdekében azt kérte Lázár Jánostól, hogy a két beruházás induljon egyidőben. “Az a forgatókönyv ugyanis elfogadhatatlan, hogy a DMRV-beruházás után még egyszer, néhány hónap vagy egy-két év múlva újra mindennapos extrém dugó, jelentős torlódás sújtsa a Dunakanyar térségét.” – szögezi le a polgármester.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nincs felelőse a főváros agglomerációjának

A szentendrei városvezető posztja alatt óriási ötletelés indult meg arról, hogy akkor most mi lenne a megoldás, ki mit rontott el az elmúlt időszakban. Sokan arra a következtetésre jutottak, amiről gyakran írunk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon: a főváros agglomerációjának nem volt és most sincs gazdája, nincs egységes gondolkodásmód, közös fejlesztés, ezért minden úgy épült, ahogy sikerült, aztán az lett belőle ami. Eddig egy kormány, egy politikus sem akarta kézbe venni a Budapest környékén élő 1 millió ember mindennapjait érintő fejlesztéseket, holott a politikusok döntő többsége Budapesten vagy környékén él. Őket nem zavarják a dugók, a pocsék minőségű utak, a kritikus helyzetben lévő tömegközlekedés?

Óriási a baj

Egy férfi így fogalmaz: Nagyon fontos, hogy sokan észrevegyék már, hogy milyen óriási gondban van a város, több város, és az egész hatalmas térség közlekedése. Az eltelt évtizedek felelőtlen és tudatlan térség és városrendezési gyakorlata miatt jutottunk idáig. A folyamatos és szinte megállíthatatlan lakosság növekedés, az egyre több jármű, a nem elégséges Szentendre környéki munkahely olyan összetett gondok sokaságát idézték elő, ami fejlett közgondolkodást igényelne, magas fokú politikai, társadalomtudományi, gazdasági ismereteket, mert a napi több tízezres járműforgalmat, csak igen sokrétű lehetőségek megteremtésével lehetne szabályozni. 

Hasztalan politikusok

A hozzászóló így folytatja: érthetetlen, hogy az évtizedek alatt, a sok mindenben tudatlan és hasztalan politikusok, a mindenkori hatalom magasrangú haszonélvezői települtek Szentendre környékére is, nekik már rég látni kellett volna azt, amit nem láttak. A hatalom fénye elkápráztatta mindannyiukat. Ékesszóló ígéretekkel próbálják azt üzenni, ami mindig egyre elmarad, és soha nem valósult meg – írja a hozzászóló.

Alagút és elkerülő

Egy másik szentendrei férfi arról ír, hogy Dobogókő felé alagutat kellene építeni és végre neki kellene kezdeni a Szentendrét elkerülő útnak. Mások hozzáteszik, ha a jelenlegi út felújítására nincs pénz, honnét lenne alagútra, elkerülőre. Mások a jelenlegi helyzetből indulnak ki. Szerintük a 11-es út dugóit a felújítás alatt úgy lehetne orvosolni, ha megnyitnák az átmenőfogalom előtt a Duna korzót, és a mellékutcákat, valamint teljesen újraprogramoznák a lámpákat.

Vitályos Eszter nem sokat tesz

Szentendre és térsége a 11-es út felújítására régóta vár. A környék fideszes országgyűlési képviselője, Vitályos Eszter azzal kampányolt, hogy sínen van a 11-es út felújítása, aztán miután nyert, bejelentették, hogy nem lesz az egészből semmi. Vitályos azóta nem sokat posztol arról, hogy lobbizik-e a 11-es útért és a szavazóiért, viszont annál többet ír vitorlázókról, költőkről, önmagáról és a ruháiról, csupa olyan dologról, ami teljesen érdektelen a Szentendrén és környékén élő választói számára.

Bezzeg Menczer Tamás

Összehasonlításként a budai oldalon, a szintén fideszes Menczer Tamásról nemrég még Lázár János is azt mondta, hogy szinte napi vendég nála, rengeteget lobbizik és megy előre. Menczer napokon belül átadja például az M1-es autópálya új lehajtóját Pátynál, ami óriási változást jelent majd a Zsámbéki-medence településein élők életében. Úgy tűnik tehát, hogy azok a képviselkők, akik valóban rászánják az időt a lobbizásra sok mindent el tudnak érni akkor is, amikor kevesebb pénz van az államkasszában.

Kormánydöntés kell

A minisztérium arra a sajtókérdésre, hogy milyen aktuális tervek vannak a 11-es út felújításával kapcsolatban, mindössze ennyit válaszolt: “A 11. sz. főút fejlesztését is tartalmazó projektek a kiviteli tervek elkészültét követően, illetve a közbeszerzés kiírását megelőzően felfüggesztésre kerültek, megvalósításukhoz kormánydöntés szükséges.” – írták. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Vitályos Eszter, Szentendre térségének kormánypárti országgyűlési képviselője – BPK-montázs