A járvány hatására rengeteg magyar vállalkozás kényszerült át az online térbe. Közülük sokan küszködnek azzal, hogyan találjanak maguknak közönséget (vásárlókat, megrendelőket és ügyfeleket) az interneten. Ebben tud segíteni a keresőoptimalizálás.

Nagyon sokan követik el azt a hibát, hogy a honlapkészítéskor nem számolnak az online marketing költségekkel.

Hatékony online marketing nélkül nincs forgalom egy honlapon sem. És ha nincs forgalom, nincs bevétel. Ezért sajnos a világ legszebb weboldala sem ér sokat, ha nincsenek látogatói.

Érdemes már a weboldal tervezésének fázisában végiggondolni, milyen marketing csatornákon fogunk új felhasználókat megszólítani az interneten.

Általánosságban kétféle lehetőség van: az egyik a fizetett PPC hirdetések világa (Facebook, Google Ads, stb.). A másik pedig a keresőoptimalizálás (SEO).

A keresőoptimalizálás az online marketing egyik formája. A célja ingyenesen jelentős és stabil forgalmat szerezni a Google keresőjéből.

A SEO mára egy rendkívül komplex területté nőtte ki magát, a Google rengeteg féle szempontot vesz figyelembe a találati listák rangsorának kialakításakor.

Azonban a keresőoptimalizálás lényege lebontható három alapelemre:

  • Stratégia
  • Minőségi tartalom
  • Linképítés

Ha ezeket nagyon komolyan vesszük, sikeresek lehetünk a keresőben.

Stratégia nélkül a SEO zsákutca

Ahhoz, hogy jelentős organikus (nem fizetett) forgalomhoz jussunk a keresőből, a lehető legtöbb releváns kulcskifejezésre az első találatok között kell szerepelnie a honlapunknak a keresőben.

Figyelem, nem az a cél, hogy 1-2 fontos kulcsszóra az elsők legyünk. Sokkal inkább az, hogy dominálni tudjuk az adott témakör lehető legtöbb kulcsszavát.

Ehhez jól átgondolt stratégia szükséges. Hiszen bármelyik piaci szegmenshez minimum több száz releváns kulcsszó kapcsolódik.

A kulcsszókutatás és rendszerezés a sikerhez még csak a kezdet. Világos terv kell arra, milyen sorrendben és mekkora erőforrás befektetéssel (idő, energia, pénz) kell tartalmat készíteni a kiválogatott kulcsszavakra, meg kell szabni a linképítés ütemét.

Egy szóval, egy jó stratégia nélkül hamar a fejünkre omlik az egész projekt. A stratégia kidolgozásához nagy segítség lehet egy SEO szakember, de saját magunk is belevághatunk, ha szívesen beletanulunk a területbe.

A színvonalas tartalom értéke

A keresőoptimalizálás szíve-lelke az érdekes, izgalmas és színvonalas szövegírás. Jelentős mennyiségű és jó minőségű cikk nélkül nincs sikeres SEO.

Ez teljesen logikus, ha belegondolunk, hogy az interneten csak úgy tudunk tanúságot tenni a saját szakértelmünkről, ha érthető és informatív szövegeket tudunk írni a szakmánkról.

A Google az úgynevezett szakértői honlapokat részesíti előnyben. Ahhoz, hogy szakértőként jelenjünk meg a szemében, a cikkíráson keresztül vezet az út.

A jó tartalom ezért értékálló befektetés, olyan kincs, aminek az értéke szinte felbecsülhetetlen.

A tapasztalat az, hogy a Google 20-25 tartalmas cikk alatt nem vesz komolyan egy weboldalt sem. Az ok mögötte egyszerű: ez a minimális mennyiség, amivel nagyon felszínesen le lehet fedni egy témakört.

40-50 kiemelkedő cikkel azonban már a legtöbb témakörben komoly és tartós eredményeket lehet elérni, még erős versenyben is. Legalábbis Magyarországon.

A SEO cikkírásnak meg vannak a saját szabályai. De a legfontosabb, hogy bár szem előtt tartjuk a Google elvárásait, a szöveget mindig a valódi, hús-vér embernek írjuk.

A másik szempont, amire ügyelni kell, a közérthetőség. Mindig észben kell tartani, hogy az interneten az esetek 95 százalékában laikusoknak írunk. Úgy kell fogalmazzunk, hogy ők is értsék a mondanivalónkat.

Ez a szabály ugyanúgy igaz egy jogi blog esetében, mint egy kertészkedésről szóló honlapon. A keresőben azok a weboldalak sikeresek, amik képesek egyszerűen, érthetően és tisztán szólni az olvasókhoz.

PR a keresőoptimalizálásban

Akárcsak a való világban, az interneten sem elég, ha saját magunk meg vagyunk győződve a szakértelmünkről. A szakértőség nimbusza, a hitelesség csakis mások visszajelzésein keresztül épül fel.

Ezért van az, hogy a SEO-ban is nagyon fontos a PR munka. Ez felöleli az aktív közösségi média jelenlétet, YouTube videókat, különféle média megjelenéseket is.

A Google egy honlap hitelességét nagy mértékben a weboldalra mutató hivatkozások, linkek összeségén (mennyiségén és minőségén) keresztül méri.

Egyszerű: ha sok erős, hiteles és szakmailag releváns honlapról mutat hivatkozás a weblapunkra, a Google előbb-utóbb hiteles szakértői weboldalkét fogja értékelni.

Ezért foglal el kiemelt helyet a SEO munkafolyamatok között a linképítés. A linképítés az a folyamat, ami során a lehető legtöbb erős és fontos weboldalról igyekszünk hivatkozást szerezni.

A linképítésnek sok különböző technikája van, a vendégblogolástól a több saját honlap indításán át, egészen a különféle fizetett hivatkozásokig.

Legnagyobb munkával a vendégblogolás jár, de talán ez a legeredményesebb, és legköltséghatékonyabban végezhető linképítési módszer.

A lényege, hogy megkeressük a miénkhez hasonló honlapokat, blogokat, és felajánljuk, hogy írunk erős cikket nekik egy releváns témában. Cserébe a cikken belül a saját oldalunkra mutató hivatkozásokat helyezünk el.

A vendégblogolás nagy előnye, hogy valódi szakmai kapcsolatok építhetőek vele. Ezek a kapcsolatok – akárcsak az offline üzleti életben – később is rengeteg kölcsönös hasznot generálhatnak.

Milyen hamar hoz eredményt a SEO?

A keresőoptimalizálás kizárólag hosszabb távon működik. Fél éven belül nem érdemes komolyabb eredményt várni tőle, mert a sietség csak kapkodáshoz és rossz döntésekhez vezet. Erős versenyben 1-2 éves időtávval is számolni kell.

A SEO egy hosszútávú játék, folyamatos és állhatatos építkezést jelent. Kell hozzá egy jó adag kitartás.

De – ha jól csinálják – működik, és komoly üzleti sikert hozhat minden vállalkozásnak.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Ha Ön is szeretne ilyent Budapest környékének egyik legismertebb hírportálján, amely a forgalmas napokon már Magyarország legolvasottabb hírportáljai között van, akkor kattintson ide!