Az M3 metró 2020. november 7-étől nem jár a Lehel tér és a Nagyvárad tér között. Helyette sűrű követésű pótlóbuszok járnak a felszínen, ez jelentősen befolyásolja az autós és a bringás forgalmat is.

Változások a közösségi közlekedésben

Lezárják az M3 metró Lehel tér és Nagyvárad tér közé eső szakaszát november 7-étől, szombattól, mert elkezdődik a metrófelújítás harmadik, egyben utolsó nagyobb etapja. A metró Kőbánya-Kispest felől a Nagyvárad térig, Újpest-központ felől pedig a Lehel térig közlekedik.

Percenként járnak a pótlóbuszok

A Nagyvárad tér és a Lehel tér között M3 jelzéssel metrópótló busz közlekedik majd a közúti kapacitások teljes kihasználásával, a csúcsidőben 45 másodpercenként indulva, gyorsaságuk érdekében a lehető legtöbb szakaszon buszsávban haladva.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Érdemes más lehetőség után nézni

Érdemes megfontolni, hogy belvárosi úti célunkat ne feltétlenül a metrópótló buszokkal, hanem az azok mellett valós alternatívát jelentő, nagy kapacitású felszíni járatok – köztük az új 2M villamosjárat, a hétköznap is meghosszabbított útvonalon közlekedő 72M, illetve az angyalföldi Vizafogón a Dagály utcáig meghosszabbított útvonalú 79M trolibusz – igénybevételével érjük el.

Autóval járok, mire számítsak?

A rövid válasz: hosszabb utazási időre. Az M3-as metróvonal pótlása által jelentősen érintett útvonalak, különösen a Kiskörút használata helyett a BKK az autóval közlekedőknek javasolja elkerülni a belvárost. Kerülőútként elsősorban a Hungária körgyűrű ajánlott, emellett érdemes megfontolni az alsó rakpartok használatát is. Az Erzsébet híd–Kossuth Lajos utca–Rákóczi út tengelyt érdemben nem érinti a metrópótlás, ez az útszakasz az eddigiekhez hasonló módon lesz használható.

Bringás vagyok, engem is érint a metrófelújítás?

Igen, a metrófelújítás a kerékpárral közlekedők számára is tartogat változásokat. Ezek közül a legfontosabb, hogy a metrópótló buszok gördülékeny haladását segítő forgalomtechnikai változások miatt a Kiskörúton jelentős komfortcsökkenésre kell számítani a bringával közlekedőknek, az Üllői úton pedig megszűnik a közös autóbusz-kerékpársáv, szabályosan csak a szélső „általános” forgalmi sávban lehet tekerni.

Biciklis fejlesztések

A BKK továbbra is ajánlja a Nagykörúti kerékpársávok használatát. 2021 tavaszára új, a metrópótlás ideje alatti kerékpározást megkönnyítő fejlesztések várhatók.

Új forgalmi rend

Az új forgalmi rend életbe lépésének első napjain, november 7-étől a BKK munkatársai a lezárt metróállomásoknál kiemelt erővel, személyes jelenléttel segítik az utasok tájékoztatását.

140 ezer szórólap

A metrópótlással kapcsolatos legfontosabb közlekedési tudnivalókról a BKK mintegy 140 ezer szórólapot készített, amelyekhez a helyszíni tájékoztatást segítő munkatársaktól, vagy a BKK ügyfélközpontjaiban, pénztáraiban lehet hozzájutni.

3500 táblát cseréltek le

Helyszíni tájékoztatást nemcsak a BKK munkatársaitól kaphatnak: a társaság az elmúlt időszakban Budapest mind a négy metróvonalának összesen 52 állomásán cserélte a kihelyezett óriástérképeket, tájékoztatóelemeket, minden állomáson rendszeresen hallható figyelmeztető hangbemondás, 100-nál is több figyelemfelhívó tájékoztatótáblát, padlómatricát helyezett ki, és cserélt körülbelül 3500 menetrendi táblát – írja a BKK a BudaPestkörnyéke.hu hírportálnak küldött közleményében.

Kiemelt kép: Az M3-as metró felújított állomása a Határ úton – Forrás: BKK