Levélben fordult Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez hétfőn a fuvarozókat képviselő két legmeghatározóbb magyar szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete. Arra kérik a kormányt, hogy indokolja meg, ők miért nem részesülhetnek a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben.

Taxik és traktorok a kivételek

Ahogy a Budapestkörnyéke.hu hírportálon beszámoltunk róla, a Miniszterelnökséget vezető miniszter szombat délelőtti bejelentése szerint a 480 forintos árstopot kizárólag a magánszemély által üzemben tartott járművekre, a mezőgazdasági gépekre és a taxikra tartják fent. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Levelet írtak a miniszternek

A kormányrendeletre reagálva fordultak levélben Gulyás Gergelyhez az érdekképviseletek. Levelükben arra hívják fel a politikus figyelmét, hogy a közúti fuvarozásban is meghatározó vállalkozói költségelem az aktuális üzemanyagár.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Gázolaj elég meghatározó

A gázolaj a mintegy 15 ezer hazai közúti árufuvarozó és autóbuszos személyszállító magánvállalkozás számára is az egyetlen, és elengedhetetlen energiaforrás – írták.

Mindennapos küzdelem

Mint fogalmaznak, a piaci áron tankoló fuvarozók mindennapos küzdelmet folytatnak azért, hogy a drasztikusan megemelkedő működtetési költségeiket a fuvardíjaikban érvényesíteni tudják. A gázolajár ugrásszerű emelkedése értelemszerűen beépül a szállított termék árába is, így gyártói és fogyasztói, lakossági oldalon is negatív hatásként jelenik meg – közölték.

Magyarázatot vár

A NiT Hungary és az MKFE által írt közös levélben – nem elvitatva a taxisok részére biztosított maximalizált üzemanyagár további fenntartását – kérik Gulyás Gergelyt, hogy magyarázza meg, mi indokolja a két, megközelítően azonos költségszerkezetű szállítási tevékenység közötti megkülönböztetést, illetve miért vezették ki a közúti fuvarozói szektorban dolgozó haszonjárművek maximalizált üzemanyagárát.

Értetlenkedés

A taxisok kivételként kezelését már a katás adózás radikális átalakításánál is sokan szóvá tették, a mostani döntés után pedig ugyanezt újabb értetlenkedés fogadta.

Drágulna a taxi

Ezekre a kritikákra reagált a 444-nek Metál Zoltán, az Országos Taxiszövetség elnöke. Azt, hogy a taxisokra továbbra is a hatósági üzemanyagár vonatkozik, szerinte az indokolja, hogy ha nekik is többet kéne fizetniük, akkor előbb-utóbb tarifát kéne emelniük.

Komoly teher lenne

„Mivel sokan saját gépjármű hiányában kénytelenek a taxiszolgáltatást igénybe venni, ezért számukra komoly terhet jelentene a tarifa ismételt emelése. Véleményem szerint a kormány rezsicsökkentési intézkedései a lakosság érdekeit szolgálja.”

Kötelezettség

Metál a katás taxiskivételre is reagált. A személyszállítási törvény értelmében fuvarvállalási kötelezettsége van a taxisnak, ha az utas amúgy megfelel az egyéb utazási feltételeknek.

Cég vagy magánszemély

Ennek értelmében a szolgáltatás befejezése után, a számlakibocsátás pillanatában már nehéz azokat a feltételeket utólag tisztázni, hogy cégnek vagy magánszemélynek kell a számlát kiállítani – mondta. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció