Az Üllői úton és a Váci úton kialakított új kerékpársávokat egyre többen használják, de „idő kell, hogy minél többen megismerjék és megszokják az új útvonal adta előnyöket” – írta a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.

Könnyebb és biztonságosabb

Az Üllői úton és a Váci úton kialakított védett – azaz jól látható elválasztó elemekkel határolt – kerékpársávoknak köszönhetően ma már könnyebben, biztonságosabban lehet megközelíteni a sugárutak mentén lévő üzleteket, irodákat, egyetemeket, múzeumokat, busz- és vasútállomásokat. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Waze adatokból dolgoznak

A „kamerakép-analízis technológiával, hurokdetektorokkal és folyamatosan frissülő Waze-adatokkal” figyelik a forgalom átrendeződését, és az első néhány hét adatai szerint a „mikromobilitási eszközökkel” – például kerékpárral és rollerrel – közlekedők döntő többsége már birtokba vette a védett útfelületet.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Nincs fennakadás sehol

A Waze adatai szerint jelenleg hat százalékkal kisebb a torlódások átlagos mértéke az érintett útszakaszokon, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. Hozzátették: a szakemberek sem az Üllői út-Kiskörút-Váci út útvonalon, sem a Hungária körúton és az azon belüli területen nem tapasztaltak az eddigiekhez képest jelentősebb fennakadást a közlekedésben.

Egyeztetnek a mentősökkel

Kitértek arra is, hogy az Országos Mentőszolgálat észrevételeire reagálva a BKK és a Budapest Közút egyeztetést kezdeményezett a mentőszolgálattal. Ahogy írtunk róla, az Országos Mentőszolgálat közösségi oldalán már augusztus 7-én jelezte, hogy az újonnan kialakított biciklisávok „nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését”.

Túl keskenyek

„A buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz ugyanis keskenyek, hogy a mentőautó biztonságosan haladjon rajta, az oszlopok ráadásul még a parkolást is megnehezíthetik egy-egy helyszínen” – írták.

Reagáltak a taxisok is

A cél a kerékpárosok, rolleresek elkülönítése volt. Ugyanakkor ha mindez a közúti forgalmi sávok szűkítésével valósul meg, és minden más jármű számára megakadályozza azok használatát, akkor ez a megoldás Metál Zoltán, Országos Taxisszövetség elnökének véleménye szerint megkérdőjelezhető. Ő úgy látja, hogy mindez a dugók kialakítását segíti elő, mondta el a Magyar Nemzet számára.

Figyelmeztet Metál Zoltán

Az Országos Taxisszövetség elnöke azt is hozzátette, hogy “minél több forgalmi sávot alakítanak át, annál több és állandó lesz a dugó.” Ő úgy látja, hogy ezt már most lehet tapasztalni Budapesten. Ennek értelemszerűen nem mindenki örül.

Ezt mondta a főpolgármester kabinetfőnöke

A főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu is megfogalmazta a saját véleményét az ügy kapcsán. Azt írta, hogy a mentősök által közzétett képen látható helyen korábban parkolósáv volt. Érdekesnek találta, hogy az OMSZ kommunikációsát az nem zavarta, de a főváros első védett kerékpársávjaival viszont problémája támadt.

Ez az új módszer lényege

A műanyag karóknak, pollereknek az a szerepük, hogy fizikailag is elhatárolják a kerékpárosokat, rollereseket az autósoktól. A kereszteződésekben piros burkolatfestéssel jelzik, hogy a kerékpársávban haladóknak van elsőbbsége.

A biciklisek életét akarják megkönnyíteni

A belvárostól a Lehel piac, a Váci úti irodák és Újlipótváros külsőbb részeinek megközelítését igyekeztek biztonságosabbá tenni a kerékpárosok számára. Az új kerékpársávon lehet megközelíteni a Nyugati téren, a Westendnél valamint a Lehel térnél lévő Bubi gyűjtőállomásokat. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció