Már minden készen áll ahhoz, hogy végre elstartoljon a 11-es főút szentendrei szakaszának a felújítása, azonban a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium könnyen határozhat úgy, hogy mégsem lesz most pénz ennek az útnak a megújítására. A térség országgyűlési képviselője, Vitályos Eszter szerint a minisztérium augusztusig dönt a 11-es út sorsáról. Egy biztos: ha lesz felújítás, egy éven keresztül olyan dugókra kell Szentendrén számítani, amit még senki sem látott, hiszen a jelenlegi forgalomnak csak a felét tudja az építés idején elvezetni a leszűkített út.

Lázár János csapata mérlegel

Augusztus 20. után kezdődhet el a 11-es főút felújításának kivitelezése, bár ezt befolyásolhatja annak az állami felülvizsgálatnak a végeredménye, amelynek során a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium egytől egyig mérlegeli a beruházási terveket. Vitályos Eszter országgyűlési képviselő hangsúlyozta, hogy a felújítás alatt várható minden közlekedési nehézség ellenére a rekonstrukció megvalósulása örömteli esemény a térség számára. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Sokan szeretnének új utat

A képviselő azt is hozzátette, hogy szűkösek a források és nagyon sokan pályáznak útépítésre. Megígérte, hogy minden érintett hatóságot, intézményt megkeresve mindent megtesz a felújítás leggördülékenyebb lebonyolítása érdekében. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy nagyon nehéz időszakot élünk, ezért minden állami beruházást egyenként felülvizsgálnak.

Hirdetés

 

 

 

 

 

Augusztusig kiderül

„Ezzel nem akarom azt mondani, hogy itt is elképzelhető, hogy a beruházás egy későbbi időpontban kerül megvalósításra, de azért jó, ha a fejünkben van, hogy több ezer projektet fog átnézni az Építési és Beruházási Minisztérium. Örüljünk, ha ez a projekt úgy tud megvalósulni, és akkor, amikor számítunk rá” – mondta a képviselő. Vitályos Eszter úgy véli, hogy a kérdés eldől az elkövetkező hetekben, augusztusig. Közben kiderült, hogy a Magyar Közúttól már bekérték a beruházás terveit, és a Minisztérium illetékesei azt kérték, hogy folytatódjon a projekt előkészítése.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Kamerákat helyeznek el

Fülöp Zsolt, Szentendre polgármestere egy közös egyeztetésen elmondta: a felújítás alatti közlekedési nehézségeket csak együttműködéssel és az információk gyors megosztásával lehet enyhíteni. Szerinte fontos, hogy az aktuális forgalmi helyzettel tisztában legyenek a közlekedők, ezért a város azt tervezi, hogy a 11-es néhány pontján kamerát helyez ki, és interneten láthatóvá teszi a forgalom pillanatnyi állapotát. A szentendrei polgármester azt is elmondta, hogy a közösségi közlekedés járatsűrítése mellett, melybe a MAHART-ot is bevonnák, mindenképpen szükség lesz arra is, hogy a lakosság kialakítsa a „telekocsis” autós közlekedést.

Egy évnél is tovább tart a munka

Ha Lázár János minisztériuma rábólint a beruházásra, akkor a nyár végén elkezdődhet a kivitelezés, ami várhatóan 15 hónapot vesz igénybe, 2023 év vége előtt mindenképpen be akarják fejezni a munkát.

Napi 50 ezer autónak csak a fele fér el

Magyari László, a Magyar Közút Pest megyei igazgatója szerint a jelenlegi kétszer két sávon zajló mintegy ötvenezres napi forgalomnak csak mintegy a felét lesz képes elvezetni a felújítás alatti kétszer egy sáv, az áthaladási idő ezen a hét kilométeres szakaszon jelentősen megnövekszik.

Óriási dugók

A forgalomterelés tekintetében arra törekszenek, hogy a lehető legtöbb sávon lehessen közlekedni, de az már most látható, hogy a pályaszerkezet síkjába illeszkedő patakhidak felújításánál félpályás lezárásra lesz szükség, ami akár hónapokig is fennállhat, vagyis óriási dugók lesznek.

Három szakasz

Kivitelezés és forgalomterelés szempontjából három szakaszra osztották a felújítandó útszakaszt, a legkedvezőbb a középső, a Duna korzóval párhuzamos szakasz, mert itt terelhető a forgalom a korzóra. A korzótól északra eső szakasz eleve csak kétsávos, a korzótól délre eső szakasz ugyan négysávos, de ott meg a csomópontok alakítása fogja szűkíteni a forgalom számára a helyet.

Vízvezeték csere is lesz

A kivitelezést bonyolítja, hogy a DMRV a felújítással párhuzamosan végzi az ivóvízhálózat cseréjét, de folyamatosan egyeztetik a terveket, a Vízmű már augusztus közepén kezdené a munkát. Azt tervezik, hogy több munkaterületet fognak egyszerre átadni kivitelezőnek, azt kérve, hogy a forgalom legkisebb akadályoztatása mellett, több szakaszon kezdjék meg párhuzamosan a munkát, hogy minél gyorsabban haladjon a felújítás.

Közlekedés szokások

A szakemberek szerint a felújítás alatt a forgalom kezelhetősége alapvetően attól függ, hogy mennyire rendeződnek át a közlekedési szokások, az autósok mennyire tudnak átszokni a tömegközlekedésre, illetve a tömegközlekedés kapacitása mit bír el. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Lázár János, építési és beruházási miniszter – Forrás: Facebook/Lázár János